fallback

Експерт нарече електронната ръчна спирачка „идиотско изобретение“

Според популярен автомобилен механик класическото устройство е много по-добро и надеждно (ВИДЕО)

Повечето съвременни автомобили са оборудвани с електронна ръчна спирачка. Шофьорът трябва само да натисне или издърпа бутона, за да активира своето електрическо задвижване. Актуаторите създават необходимия въртящ момент, за да могат задните спирачки да вършат работата си.

Така вече не е необходимо да дърпате ръчната спирачка с всички сили, а колата няма потегли. Всичко е просто и елегантно, тъй като изобретяването на това електронно устройство освободи място в купето и позволи на дизайнерите да проектират по-хармонични интериори, без лостът на ръчната спирачка да се издига над централния тунел и да пречи.

Не всички автомобилни експерти обаче са съгласни, че електронната ръчна спирачка по-безопасна и удобна. Популярният американски автомеханик Скоти Килмър, който поддържа блог в YouTube, например, счита точно обратното. Той отговори на собственик на Subaru, който по-рано му писа и му разказа в каква история се е забъркал поради повреда на електронната ръчна спирачка.

„Един ден електрониката на колата се повреди и колата блокира. В този момент автомобилът беше под наклон, но тъй като липсваше захранване, нямаше как да активирам ръчната спирачка и трябваше да седя в колата и да натискам спирачни педал. За щастие, случаен минувач ми помогна, като сложи камъни пред колелата и не позволи на колата да потегли“, разказва собственикът.

Тази история определено разгневи Скоти Килмър. Той посочи, че ръчната спирачка е необходима като авариен резерв, но в описаната по-горе ситуация се оказа абсолютно безполезна.

„Класическата механична ръчна спирачка е по-надеждна и по-евтина. А електрическата е идиотско и опасно изобретение“, категоричен е популярният автомобилен механик.

fallback
  • #46
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Истината е, че и електронната ръчна спирачка, и тия болни екрани, и премахването на физическите копчетата, се прави поради една единствена причина, по-евтино е. Всичко друго е ала-бала за балъци.
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Голям експерт е тоя! От 2014-та шофирам автомобил с такава ръчна спирачка, системата си работи безупречно! За сметка на това един разсеян човек със Ситроен с класическа ръчна ми удари задната броня, защото се беше разговорил с пасажера и колата му просто потегли по наклон, без тоя да реагира!
  • #44
    до 41 ( преди 1 година )
    Разбира се че действа, поне на пасат б7.
  • #43
    Хауди ( преди 1 година )
    Да им имам проблема с дизайна, в хамериканско, ръчната не е посредата и на коли от 70те :)))
  • #42
    :) ( преди 1 година )
    Когато се наводниха подземните гаражи с метър вода, всички по нови коли блокираха гаража. Не може да ги избуташ до рампата да ги тегли лебетката на реоатраците.За гараж с 250 автомобила, евакуацията на тия кошници отне над 2 седмици
  • #41
    Георги ( преди 1 година )
    Много е удобно когато угасиш двигателя и автоматичната спирачка сама се включва. Също и на голям наклон при отпускане на съединителя спирачката се изключва. Но има един недостатък че по време на движение автоматичната спирачка не действа.
  • #40
    Гугъл Транслейтов ( преди 1 година )
    В българския има термини "изпълнителен механизъм" или "задвижващ механизъм", няма "актуатор". Стига сте превеждали с Гугъл, без да проверявате след това какво сте написали.
  • #39
    до 29 ( преди 1 година )
    Тя ладата ти вероятно не може да стигне от София до морето без да прегрее поне 3 пъти, но пък важното е да си мъж с истинска ръчна! хахаха!
  • #38
    ПЕТКО ГОРАНОВ КРАДЕЦ ( преди 1 година )
    А колко нещастни случая има със забравена да бъде пусната ръчна класическа спирачка?
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    "До 23Заради такива промити мозъци като теб, сервантилни на чужди сили сме на това дереже. Нискочели жертви на Путиновата пропаганда и родоотстъпници. За такива като теб свободата е немислимо понятие" - Заради такива като тебе, тея форуми станаха забавни :)
fallback
Последни