fallback

Огромните намаления на цените на Tesla шокираха автомобилната индустрия

Интересно е как ще се отрази това на конкурентите на американската компания

От известно време беше съвсем ясно, че маржовете на Tesla вероятно са впечатляващо високи, така че решението на компанията да намали цените не беше чак толкова неочаквано. Изненада обаче е начинът, по който го стори, тъй като разликата е драстична. В САЩ, например, началната цена на Model Y падна от 65 990 долара до 52 990 и сега този електромобил отговаря на условията за федерален данъчен кредит от 7500 долара. Във Великобритания производителят на електромобили намали цените с цели 8000 лири, докато в Германия най-голямото намаление беше 9100 евро.

Цените на Tesla бяха твърде високи за известно време и продължиха да се покачват през 2022 г. Интересът към коли от марката беше огромен, като списъците с чакащи растяха. Доставката отнемаше няколко месеца и това накара някои клиенти да се откажат и да се насочат към електромобили на конкурентите, които обаче също бяха трудни за намиране.

След като Tesla не успя да изпълни насоките си за 50-процентен ръст на доставките от 2021 г. до 2022 г., тя обяви значителните намаления на цените на всички свои автомобили – не само в САЩ, но и на много други места по света. Факт е, че компанията ще запише спад в приходите, но сега тя продава автомобили по-бързо от всякога, което оказва влияние върху много аспекти на американската и световната автомобилна индустрия като цяло. И докато акциите на Tesla изглеждаха още по-ниски, когато новите цени бяха обявени, сега стойността им започва да расте заради скока в продажбите.

Според сайта Teslarati, повечето производители на автомобили, особено тези, които не предлагат много електромобили, изпитват трудни времена с маржовете на печалба. При това до такава степен, че започват да губят пари. Това се дължи на факта, че тези все още произвеждат конвенционални модели и не са в състояние да правят електромобили с маржове като на Tesla. И единственият начин да насърчат продажбите си е като свалят цените на продуктите си.

„Тези намаления на цените вероятно ще направят бизнеса още по-труден, тъй като това ще наложи увеличение на производството на електромобили, а това е нещо, за които много от производителите все още не са готови“, коментира Джон Мърфи, анализатор в Bank of America Джон Мърфи.

Говорител на GM наскоро заяви, че компанията следи отблизо промените в цените на Tesla,но те все още не са засегнали производителя на Голямата тройка. Представителят на концерна отбеляза, че моменти като тези подчертават важността на целта на GM да има широко предлагане на различни електромобили на много различни цени в бъдеще.

Продажбите на Tesla през 2022 г. представляват около 65 процента от общите продажби на електромобили в САЩ, сочи проучване на Motor Intelligence. Имайте предвид, че тези продажби бяха по време, когато цените на Tesla бяха исторически високи и времето за изчакване обикновено беше дълго. Междувременно продажбите на електромобили на Ford достигнаха едва 8 процента, а тези на GM бяха само 3,5 процента.

В същото време цените на употребяваните автомобили най-накрая падат и това също ще окаже влияние на пазара. Преди време хората плащаха дори повече за употребявани коли на Tesla, отколкото за нови версии, тъй като търсенето беше толкова високо и те можеха да получат употребяваната опция веднага. Когато компанията намали цените на новите коли, на нейния сайт все още се предлага употребявани автомобили, които струваха повече от новите. Това обаче рязко се промени и цената на употребяваните Tesla рязко спадна. Така търговците на коли втора употреба губят пари, като в същото време поевтиняват сериозно и старите електромобили на другите марки.

Тъй като все повече хора разбират за намаленията на цените на Tesla, това повишава интереса към електромобилите като цяло. По информация на Edmunds броят на хората, търсещи електромобили, е скочил рязко, а Model Y вече е второто най-търсено превозно средство в САЩ. Преди намалението на цените той беше на 70-о място.

Вероятно има още много други начини, по които забележителните намаления на цените на Tesla оказват влияние върху компаниите по целия свят. Ще бъде интересно да видим как ще реагират конкурентите, както и колко дълго Tesla ще продължи да предлага своите автомобили на намалени цени. Ако колите на конкурентите също поевтинеят, това може да насърчи Tesla да не вдига цените висока. Същите тези конкуренти обаче вероятно ще загубят още повече пари, така че предстоят интересни времена на пазара на електрически превозни средства.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Това, че Тесла си били качили продажбите не ги прави добри коли. Дачия и Грейт Уол също продават повече от Мерцедес БМВ и Ауди, това по-добри коли ли ги прави. Логиката на електрофилите е просто невероятна.
  • #4
    до третия ( преди 1 година )
    И като ги настигне какво? По-добри коли ли прави? То VW и Тойота са пред тях, но не виждам нещо да им има на трите премиума. Не разбрах тезата.
  • #3
    До първия ( преди 1 година )
    Казваш 100 000 лв ти се струва много евтин автомобил? Не мислиш ли че въпреки намаленията можеш да си купиш чисто ново bmw mercedes или audi вместо тесла, а тесла беше започнала да ги настига по продажби още преди да свали цените, които бяха много по-високи от на трите премиум марки. И ако в края на миналата година идеята да ги настигне още тази година беше просто надежда, при това търсене вече е почти напълно сигурно, стига да не се появи проблем с производството който да не зависи от Тесла.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Еми просто сега това недоразумение е там където му е мястото, а именно при останалата шир потреба. Даже като се сетя че няма една равна фуга по екстериора, всичко скърца, волана се обелва след една година, отпорват се тапицериите от таблото и на всякъде, трябва да черпиш ако ти я доставят с накладки и еднакви гуми и джанти, трябва да се надяваш да не ускори към някое дърво или кола, до като ти изпада панорамата, трябва да се запознаят с цените на новия Москвич и да ги доближат рязко.
fallback
Последни