fallback

Огромните намаления на цените на Tesla шокираха автомобилната индустрия

Интересно е как ще се отрази това на конкурентите на американската компания

От известно време беше съвсем ясно, че маржовете на Tesla вероятно са впечатляващо високи, така че решението на компанията да намали цените не беше чак толкова неочаквано. Изненада обаче е начинът, по който го стори, тъй като разликата е драстична. В САЩ, например, началната цена на Model Y падна от 65 990 долара до 52 990 и сега този електромобил отговаря на условията за федерален данъчен кредит от 7500 долара. Във Великобритания производителят на електромобили намали цените с цели 8000 лири, докато в Германия най-голямото намаление беше 9100 евро.

Цените на Tesla бяха твърде високи за известно време и продължиха да се покачват през 2022 г. Интересът към коли от марката беше огромен, като списъците с чакащи растяха. Доставката отнемаше няколко месеца и това накара някои клиенти да се откажат и да се насочат към електромобили на конкурентите, които обаче също бяха трудни за намиране.

След като Tesla не успя да изпълни насоките си за 50-процентен ръст на доставките от 2021 г. до 2022 г., тя обяви значителните намаления на цените на всички свои автомобили – не само в САЩ, но и на много други места по света. Факт е, че компанията ще запише спад в приходите, но сега тя продава автомобили по-бързо от всякога, което оказва влияние върху много аспекти на американската и световната автомобилна индустрия като цяло. И докато акциите на Tesla изглеждаха още по-ниски, когато новите цени бяха обявени, сега стойността им започва да расте заради скока в продажбите.

Според сайта Teslarati, повечето производители на автомобили, особено тези, които не предлагат много електромобили, изпитват трудни времена с маржовете на печалба. При това до такава степен, че започват да губят пари. Това се дължи на факта, че тези все още произвеждат конвенционални модели и не са в състояние да правят електромобили с маржове като на Tesla. И единственият начин да насърчат продажбите си е като свалят цените на продуктите си.

„Тези намаления на цените вероятно ще направят бизнеса още по-труден, тъй като това ще наложи увеличение на производството на електромобили, а това е нещо, за които много от производителите все още не са готови“, коментира Джон Мърфи, анализатор в Bank of America Джон Мърфи.

Говорител на GM наскоро заяви, че компанията следи отблизо промените в цените на Tesla,но те все още не са засегнали производителя на Голямата тройка. Представителят на концерна отбеляза, че моменти като тези подчертават важността на целта на GM да има широко предлагане на различни електромобили на много различни цени в бъдеще.

Продажбите на Tesla през 2022 г. представляват около 65 процента от общите продажби на електромобили в САЩ, сочи проучване на Motor Intelligence. Имайте предвид, че тези продажби бяха по време, когато цените на Tesla бяха исторически високи и времето за изчакване обикновено беше дълго. Междувременно продажбите на електромобили на Ford достигнаха едва 8 процента, а тези на GM бяха само 3,5 процента.

В същото време цените на употребяваните автомобили най-накрая падат и това също ще окаже влияние на пазара. Преди време хората плащаха дори повече за употребявани коли на Tesla, отколкото за нови версии, тъй като търсенето беше толкова високо и те можеха да получат употребяваната опция веднага. Когато компанията намали цените на новите коли, на нейния сайт все още се предлага употребявани автомобили, които струваха повече от новите. Това обаче рязко се промени и цената на употребяваните Tesla рязко спадна. Така търговците на коли втора употреба губят пари, като в същото време поевтиняват сериозно и старите електромобили на другите марки.

Тъй като все повече хора разбират за намаленията на цените на Tesla, това повишава интереса към електромобилите като цяло. По информация на Edmunds броят на хората, търсещи електромобили, е скочил рязко, а Model Y вече е второто най-търсено превозно средство в САЩ. Преди намалението на цените той беше на 70-о място.

Вероятно има още много други начини, по които забележителните намаления на цените на Tesla оказват влияние върху компаниите по целия свят. Ще бъде интересно да видим как ще реагират конкурентите, както и колко дълго Tesla ще продължи да предлага своите автомобили на намалени цени. Ако колите на конкурентите също поевтинеят, това може да насърчи Tesla да не вдига цените висока. Същите тези конкуренти обаче вероятно ще загубят още повече пари, така че предстоят интересни времена на пазара на електрически превозни средства.

fallback
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Пернишки, сега от тоя ник ли пишеш. Ясно е, че като караш голф 93та година на преработено масло не те интересуват шевове и кожа. За теб е важно да имаш табуретка дето да седиш и чакаш в Дупница да дойде някоя от старите теслИ дето се зареждаха без пари, та да ти се сбъдне мечтата на живота да караш без пара. За разлика от теб обаче, всеки човек с малко мозък и достойнство , след като е дал 100к лева за кола му е ясно, че тя не трябва да е пластмасова крива щайга за джанки дето си варите ракия.
  • #14
    TSLA ( преди 1 година )
    Боята не кара колата - казваха навремето майсторите. С изчезването на пещерната технология изчезнаха и те. Останаха лигльовци и мрънльовци, дето искат шевове и кожа. И като видят, че колата пълни с 49 кВт на DC, вместо 100 на брошурата и вместо 200+ кВт при Tesla, почват да вдяват какво значат тея думи. *** късно, чадо. Който няма акъл, има гз да виси на зарядно по един час :D
  • #13
    До 8 ( преди 1 година )
    Това пък, че Тесла били най-надеждни е умопомрачително. Няма класация за надеждност от където и да е по света, включително и САЩ, където Тесла да не е в дъното. Само да те светна, че електромобилите на немската тройка и Порше са по-скъпи от Теслите в идентични класове. Ти си съвършено неориентирана личност и ставаш за смях с твърденията си. Не е нормално да си чак толкова заслепен и наивен.
  • #12
    До 8 ( преди 1 година )
    Ти да не бълнуваш случайно. Явно не си и виждал Тесла. Всичките и пластмаси са твърди и груби като претопени бъркалки за кафе. Няма един прав шев по имитациите на кожа. Всичко вътре скърца и дрънка и се износва за отрицателно време. Явно не си се качвал в кола над 2к лева и си виждал Тесла само в клипчета в интернет. А това, че луксът бил надминавал този на сегмента е покъртително. В тази кола няма нищо естествено, само пластмасови имитации на дърво, метал и кожа. Качи се в БМВ или Мерцедес.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Тука се карата като малки деца, за амортисори и се обвинявате в някакви конспирации ... вие сте ненромли, бе хора!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    А защо само на един модел са свалили цените? Само на модел Y са свалени, а на другите са същите? В Германия модел 3 е по-скъп от модел Y , което за мен е някаква абсолютна аномалия или най-вече някакъв търговски трик, за да го правят.
  • #9
    до №7 ( преди 1 година )
    Поредната партенка. Модел Y има нови амортисьори, откакто се произвежда в Берлин, които после бяха поставни и на Шанхайските и американските. В момента окачването и е топ - комфортна, стабилна и приятна за каране едновременно. Окачването е по-добро от на 90% от кросоувърите на пазара. Единсветно тези с въздушно окачване правят изключение.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла в момента са най-надеждните коли на пазара и то с много напред. Партенките от 2018 си ги споделяйте с баба си. Луксът вътре надминава ценовия им сегмент. След намаленията струват колкото VW със същото оборудване, макар че пак пряко сравниение не може да се прави, защото VW не предлага толкова мощни модели.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Може да е скъпа и да е електричка, но отвътре както и като возия е евтина и по-зле дори от китайските, сега феновете да посетят пак форумите да видят с какви амортисьори да сменят и как да си махнат шума от колата.
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    И от кога dacia и останалите които си изброил са на по-високи цени от mercedes и bmw, но продават повече въпреки това?Защо някой би избрал да си купи по-скъпа тесла вместо евтино и качествено bmw или mercedes а защо не и още по-евтино audi с много по-високо качество?Сега ред ти да кажеш твоята теза по въпроса?Иначе е пределно ясно защо си купуват евтината toyota а не скъпи а mercedes. Сега въпросът е защо купуват ПОВЕЧЕ скъпата тесла, а не евтиният mercedes.
fallback
Последни