IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo влиза в нова ера с дигитален предпазен колан

Изпълнителният директор на шведската компания потвърди дебюта на малкия SUV EX30

Собственият софтуер от следващо поколение на Volvo ще бъде „триточков дигитален предпазен колан“ на автомобилния производител за стимулиране на бъдещи иновации в продуктите и безопасността, заяви главният изпълнителен директор Джим Роуън пред Autocar.

 

volvo-ceo-jim-rowan

 

Британецът, който замени Хакан Самуелсон в шведската копания през март миналата година, прави алюзия с триточковия предпазен колан, изобретен от Volvo през 1959 г., който се смята за едно от най-значимите изобретения в областта на пътната безопасност.

Роуън заяви, че иска новият флагман Volvo EX90 да поведе технологичния заряд на автомобилната индустрия. Кросоувърът е ключов за целта на Volvo да продава 1,2 милиона автомобила (600 000 EV) годишно до 2025 г., като описва този SUV като „софтуерно управлявано“ превозно средство.

Благодарение на набор от усъвършенствани сензори и технология, включително първата лидарна система, монтирана като стандарт на сериен автомобил, се твърди, че EX90 в крайна сметка ще бъде способен за напълно автономно шофиране.

 

volvo_ex90_front-three-quarter

 

Според Роуън, EX90 демонстрира как Volvo ще работи с партньорски фирми, но ще запази развитието на ключови технологии вътрешно: „Автомобилните компании започват да разбират следващото поколение силиций и значението му. Пакетът системи, което означава лидар, радар, камера и други сензори, се захранват от чип Nvidia Odin, който може да извършва 254 трилиона операции в секунда. Софтуерният продукт, свързващ силикона с пакета системи, е частта, която наистина ни интересува. Това за нас е „триточковия дигитален предпазен колан“.

Роуън допълва, че екип от над 700 души пишат софтуера, докато в други фирми са възложили това на външни изпълнители. Във Volvo обаче смятат, че е важно да се „прави в дома“.

 

2024-Volvo-EX90-21-2048x1366

 

Шефът на компанията казва още, че „няма да станат роби на наличието на 40 различни модела“, а ще „се погрижат за демографията, която смятат, че има смисъл“. Главният изпълнителен директор предполага, че Volvo е марка предимно за по-възрастни хора, отколкото биха искали.

Ключът към промяната ще бъде следващото поколение EV платформи. EX90 използва новата архитектура SPA2, докато предстоящият компактен електрически кросоувър SUV EX30 вероятно ще е на платформата SEA за по-малки автомобили.

Пред друго издание – австралийското CarSales, Роуън потвърди, е EX30 ще дебютира през юни и ще влезе в производство преди края на 2023 г. Този автомобил, ориентиран към градските условия, ще бъде от ключово значение за стремежа на Volvo да достигне до по-младите купувачи от поколението Z – демографска група, за която Роуан каза, че „никога преди не сме говорили с нея“.

 

volvo-ex30-front-three-quarter_0

 

EX30 ще се продава онлайн и ще предлага собственост на базата на абонамент с тримесечен ангажимент, който може допълнително да намали средната възраст на водачите на Volvo. Компанията планира да премине само към EV в глобален мащаб до 2030 г., което означава, че до тогава всичките модели, задвижвани с ICE, ще бъдат спрени.

Същевременно бе съобщено, че Volvo Cars изтегля около 106 900 автомобила по целия свят, като причината е предполагаема неизправност, свързана със спирачките. Превозните средства, които са засегнати, са от моделите за 2023 г. - C40, XC40, S60, V60, XC60, V90 и XC90.

 

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 седмица )
    До до долния - за пореден път демонстрираш "знания и информираност", вече се превърна в клоуна на този сайт!!!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    последното изречение говори за високите стандарти за сигурност на китайците от волво
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 седмица )
    Само да те светна, че Geely имат само 5% от Мерцедес, както и Мерцедес имат няколко процента от китайската фирма. Това е направено за размяна на технологии, като Мерцедес ползват техни заводи в Китай и правят общи разработки на софтуер и батерии, а китайците ползват стари платформи на Мерцедес. Чети, не боли.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Волво е един от лидерите при електрическите автомобили с модерен софтуер в момента. Същевременно запазват 100% от удобството и практичността си, дори за сметка на пробег. Растящите им продажби го доказват.
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 седмица )
    Е айде сега а като Китайци купуха Мерседес не пискахте
  • #1
    0 rate up comment 13 rate down comment
    Скептичен съм ( преди 1 седмица )
    Откакто го купиха ония жълтите с дръпнатите очи, волво е марка с малка буква :(