Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Възприеман като пионер: Range Rover (1970 година)
Истинския пионер: Jeep Super Wagoneer (1966 година)
В наши дни, когато SUV-овете са най-търсеният сегмент, а супер-луксозните версии са толкова задължителни, че дори Rolls-Royce пусна такава, трудно е да си спомним времето, когато комбинациято от лукс и SUV беше противоречие . И тогава Range Rover се появи, за да промени всичко това.
Всъщност, както Jeep победи Land Rover при офроудъра, така е и няколко години напред в създаването на доста по-луксозна версия на SUV. Още през 1962 г. може да си купи Wagoneer с 6-цилиндров двигател и дори независимо предно окачване. Но Super Wagoneer от 1966 г. беше нещо друго - SUV, предлагаше много лукс.
Четири години преди Range Rover да влезе в продажба, на пазара имаше SUV с 5,4-литров V8 двигател, автоматични скорости, серво-управление, климатик и кожени седалки. Jeep го нарече „най-необичайното луксозно комби, създавано някога“. Всъщност това беше правилната идея в неподходящ момент – произведена е е в малки количества и сега е почти напълно забравена.