Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Истинския пионер: Willys MB (1941 година)
Възприеман като пионер: Land Rover (1948 година)
Ще познаете Willys MB по прякора му Jeep, въпреки че ще отнеме много време за да се обяснят различните теории откъде идва това. Самата кола по-проста за обяснение и е резултат от поръчка на американската армия за високоманеврено, леко, универсално превозно средство.
Състезанието за нейното създаване е спечелено от Willys. Този здрав джип е толкова впечатляващо годен за целта, че Дуайт Айзенхауер навремето го обяви за един от трите инструмента – заедно с десантния кораб и самолета „Дакота“, спечелили Втората световна война.
В Англия просто видяха, че такава кола може да се използва от почти всеки, който иска да отиде на трудно достъпно място. И Land Rover (на малката снимка) набързо беше пуснат, за да оставе в производство близо 70 години.