Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Възприеман като пионер: Mercedes-Benz W116 S-Class (1978 година)
Действителен пионер: Jensen FF (1966 година)
Антиблокиращите спирачки не бяха нещо ново дори, когато Jensen FF се появи през 1966 г. Системата Dunlop Maxaret вече беше широко разпространена в самолетната индустрия - тъй като са тежки и удрят земята с висока скорост, има голяма склонност самолетите да се подхлъзнат при кацане. Използването на система против подхлъзване не само ги прави по-безопасни при лошо време, но означава, че могат да използват по-къси писти или да кацат с по-големи товари на борда. Освен това така се пестят и самите гуми.
FF беше първият, който използва системата в автомобил. Тя беше чисто механична и изискваше колелото да се блокира, преди хидравличното налягане да може да бъде намалено, но все пак позволяваше спирачките да бъдат освободени и повторно задействани до 10 пъти в секунда. Системата на Mercedes-Benz, въведена в W116 S-Class, беше много по-усъвършенствана, електронно управлявана чрез многоканална система и беше подобна по принцип на ABS, монтиран в автомобилите днес. Но не беше първата.