Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Действителен пионер: Jensen FF (1966 година)
Jensen FF може би почти не се помпи днес, но през 1966 г. беше революция. FF означава Ferguson Formula и отразява факта, че е оборудван със задвижване на четирите колела Ferguson, което позволява мощността на неговия 6,3-литров Chrysler V8 да бъде разгърната като никога преди. Фъргюсън е пионер в технологията на своята състезателна кола P99, която до днес остава единствената кола със задвижване на четирите колела, печелила състезание във Формула 1.
За съжаление, технологията не беше евтина и колата не можеше да бъде произведена с ляв волан, така че бяха направени малко бройки, което позволи на Audi да поеме юздите и да създаде нова под-марка „quattro“ много години по-късно.