Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Възприеман като пионер: Mini (1959 година)
Можете да се спори относно възприемания пионер тук, защото мнозина ще знаят, че гореспоменатият Citroën Traction Avant използва предно задвижване 25 години преди Mini да се превърне в най-популярната конфигурация за малки автомобили в света. Но нито един от тях не беше първи. Беше Alvis.
През 20-те години на миналия век Alvis е производител на уважавани, висококачествени спортни автомобили с всякакви форми и размери. Но през 1928 г. прави нещо доста неочаквано. Различни производители си играеха с идеята за задвижване на четирите колела от началото на века, но Alvis пусна своя автомобил в производство.