Историята се пише от победителите. И това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Хората си спомнят най-често най-успешните модели и производители, а не най-значимите – тези, които са дали нещо на света. Често това са автомобили, които са се учили от истинските пионери и са използвали техния опит, за да си осигурят място историята. В същото време истинските оригинали остават засенчени и постепенно биват забравени.
По тази причина британското издание Autocar припомни няколко случая на автомобили, които се споменават като създатели на значима технология, но всъщност те не са такива. Те просто са откраднали славата на истинските пионери, за които почти никой не си спомня. И съответно не ги свързва с нещо истински значимо.
10 коли, които откраднаха чуждата слава (ГАЛЕРИЯ):
Действителен пионер: Lancia Lambda (1922 година)
Начинът, по който е конструиран, е само една от причините Lambda да бъде истински пионер (той също победи Citroën с независимото предно окачване), но неговата конструкция, при която цялото тяло понася структурни натоварвания, е едно от най-важните открития в историята на автомобилите, правейки ги по-леки и по-здрави и следователно по-безопасни, по-бързи, по-икономични и по-добри за шофиране.