Хот-хечът Toyota GR Corolla предизвика сензация с появата си, като до голяма степен това се дължи на двигателя му. Японският производител обяви, че 3-цилиндровият мотор с обем 1,6 литра и турбокомпресор развива невероятните 300 к.с. Тест на дино-стенд, проведен от собственик на модела, показва, че тази цифра е сериозно подценена.
От публикацията във Facebook става ясно, че мощността на мотора е 258,66 к.с., постигнати при 6320 об/мин. и 379 Нм въртящ момент. Тези стойности са показни при проверка на DynoJet – устройство, където колата се движи върху ролки и се измерват конските сили на колелата. Получената цифра отразява всички паразитни загуби от компонентите на задвижването - всичко между маховика и колелата.
Изчисляването на точните загуби в задвижването с GR Corolla е изключително трудно, но се приема, че те са около 25%. Това е повече, отколкото при автомобил само с две задвижване само на две колела, тъй като при него компонентите са по-малко. Съответно, при 25% загуби реалната мощност на хот-хеча би трябвало да бъде 344,88 к.с.
Ако се приеме, че загубите в задвижването са само 20%, цифрата е 323,33 к.с. Според експертите от изданието Road and Track обаче заради сложната система за задвижване на четирите колела при GR Corolla загубите са именно 25%. Те обясняват, че при 300 к.с. на маховика и 258,66 к.с. на дино-стенд загубите на задвижването са едва 13,78%. А това означава, че или компонентите между двигателя и колелата в GR Corolla пренасят мощността много ефективно, или мощността на двигателя е подценена.
Реалността вероятно е комбинация от двете. При стандартното измерване влияние оказват редица фактори, включително температура, надморска височина и състояние на двигателя. Собственикът на този автомобил посочва, че неговият пробег е едва 1440 км, така че вероятно при същия модел, но с повече или по-малко изминати километри резултатът ще бъде различен.
Във всички случаи обаче резултатите от измерването на мощността са повече от впечатляващи, защото това означава, че моторът развива над 100 к.с. . по-точно между 107 и 115 к.с. на цилиндър.
Снимка и видео: Facebook