fallback

Dacia Spring получи екстремна версия

Електромобилът е с увеличена мощност и по-богато оборудване

Първият електромобил на Dacia – Spring, бързо се превърна в поредния успешен модел на румънската марка. От пускането му на пазара през 2021 г. до момента компанията е получила над 100 000 поръчки в световен мащаб.

Големият интерес доведе до появата на нова версия на електромобила, която се казва Dacia Spring Extreme Electric 65. Тя дебютира през публика на автомобилното изложение в Брюксел, като подобно на Sandero, Duster и новия Jogger, е малко по-екстремна от стандартния модел.

Автомобилът получава нов син цвят, а съко така акценти в меден цвят върху релсите на покрива, корпусите на външните огледала, главините на колелата, както и в логото на Dacia на задната врата и под фаровете. Освен това има шарки в стила на топографска карта на предните врати, както и декоративни елементи в стила на вертикалните протектори с обозначен отвор за въздух между вратите и калниците на Duster.

В интериора картографските графики продължават върху праговете на вратите и гумените стелки. Цветовата схема е съгласувана и с екстериорния дизайн с медни елементи на вътрешните панели на вратите отпред, вентилационните дюзи и централния блок за управление. Освен това има декоративни шевове в меден цвят на седалките, както и релефното ново лого на Dacia на предните облегалки.

Подобрения има и в задвижването. Досега Spring се предлагаше с електромотор с 44 к.с., но версията Extreme Electric 65, както личи и от името, ще развива 65 к.с. Батерията с брутен капацитет 27,4 кВт/ч си остава същата, но заради увеличената мощност консумацията се увеличава от 13,9 кВт/ч на 14,5 кВт/ч. Съответно това намалява пробега от 230 на 220 км.

Задвижването на Spring Extreme, е съчетано с нова скоростна кутия, която увеличава въртящия момент, предаван към задвижващите колела, като същевременно позволява по-добро ускорение и по-ефективна рекуперация. От Dacia обаче не разкриват колко е увеличен въртящият момент. Все още не е съобщено как това се отразява на ускорението или максималната скорост.

В България поръчки за новата версия на Spring ще се приемат от 16 януари, като цените започват от 45 500 лв.

Още снимки на екстремната Dacia Spring - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Мокро ( преди 1 година )
    Колеги , я кажете за тези 39 000 каква основна кола бихте си купили.Няма вече ниска цена на автомобил.Но Спринга е създаден да не е основен , а градски автомобил.Засега жената е доволна от автомобила , аз съм доволен от рузултата.Разход за автомобила 0 лева , зареждам го през соларна система.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Дачия Спринг беше много примамливо предложение преди година. Цена 30000 лв и се очакваше да има субсидия от 8000 - т.е. 22 000. Нищо от това не се случи - сега цената започва от 39 000 и няма субсидия. В службата взехме 2. Ами не е кола това. А за 45 000 е направо подигравка. Иначе ако се върти градско и се зарежда на домашен ток, може и да има някакъв икономически смисъл (по принцип няма, но ако някой толкова иска да пази природата, да кажем че може да си изсмуче от пръстите).
  • #9
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Пълно безумие е да си купиш Дачия. Имам познат, който работеше като механик в официалният им сервиз и от него знам, че качеството е покъртително зле. Виждал е автомобили на под 1000 км. с ДВГ и скоростни кутии за основен ремонт. И не са една и две. Имаше таксиметрова компания, която бяха купили бая Дачии и изреваха на умряло, та подменят масово в момента - мисля, че това също е достатъчно показателно.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    В Испания от съседната фирма си взеха електричка защото работата им е свързана с много обикаляне, ситния шрифт е че работят от 9 до13 и от 16-20 съответно в обедната почивка я оставят да се зарежда, а след работа шефа върти още 50км до тях и обратно. Та в конкретния случай им е на сметка
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    за 50 к спираш да търсиш и караш сериозен автомобил вмесно неудачия
  • #6
    я бегай ( преди 1 година )
    Трябва да си болен да дадеш 50000 лв за това НЕЩО !!!Някой има ли идея за тези пари каква ИСТИНСКА кола може да се купи !?
  • #5
    демек... ( преди 1 година )
    за "екстремни" неудачници!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре е, но както всички Ел. коли или имаш пари в излишък или въртиш по 1000км на седмица, за да очакваш някаква икономическа ефективност
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    за тази пари може да се купи добре оборудвана и доста прилично мощна компактен клас кола (октавия, астра, меган). Не е лесно решение.. освен може би ако някой кара по повечко километри градско и има друга за извън..
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    В рамките на електричките - да със сигурност заслужава внимание. Но дори там си остава само за втора кола в домакинството. Проблемът, е че дори при сегашната кожодерия, за 45к лв можеш да вземеш основна универсална кола с повече оборудване. И дори най-вероятно ще е 4 цилиндъра а не 3. И някак ако не държиш на електричка (имаш излишни пари или ползваш някаква облага от това че ел) няма смисъл.
fallback
Последни