Компанията Volkswagen прекратява производството на Up! GTI, като вече го извади от гамата за поръчки. Все още обаче мъникът може да бъде закупен според оставащите наличности в склада, като ще бъдат довършени и започнатите бройки. Решението засяга само спортния вариант, като обикновеният модел и чисто електрическият e-up! остават в продажба.
Краят на малкия хечбек, предлаган във варианти с три и пет врати, започна със съобщение за премахването на VW Up! GTI от каталозите за поръчки в няколко държави, включително Великобритания.
Малко след това от Volkswagen в Нидерландия потвърдиха пред Top Gear, че хотхечът няма да се върне, призовавайки заинтересованите клиенти да побързат до изчерпване на количествата. По-конкретно - говорител на местния клон на автомобилния производител каза, че Up GTI вече не може да бъде поръчван и няма да се върне. Това важи за всички пазари.
Този модел, сочен за духовен наследник на първото поколение Volkswagen Golf GTI, дебютира като концепция през 2016 г. и влезе в продажба през 2018-а. През 2020 г. VW пусна леко актуализирана версия.
Тъжната реалност е, че VW преустановява изцяло производството на кола с този размер, констатира Сarscoops.
Под капака на по-мощната версия има 1,0-литров 3-цилиндров турбо двигател със 115 к.с. и 200 Нм. Мощността се предава на предната ос чрез 6-степененна ръчна трансмисия. Ускорението до 100 км/ч е за 8,8 секунди, а максимална скорост е 196 км/ч.
Моделът включва и по-спортна настройка на шасито, по-големи лети джанти до 17 инча, по-агресивен бодикит, GTI емблеми и специална тапицерия на интериора.
Със спирането на VW Up! GTI единствените останали подобни хотхечове са по-големите Suzuki Swift Sport, Ford Fiesta ST и VW Polo GTI. Автомобилният производител не планира наследник.
Производствената версия на много по-мощната и изцяло електрическа концепция Cupra UrbanRebel е най-близкото нещо до индиректен заместител, тъй като бъдещите VW ID.1/ID.2 е малко вероятно да получат по-гореща GTX версия.
Бъдещето не изглежда особено светло и за Polo GTI, тъй като изпълнителният директор на VW - Томас Шефер наскоро каза, че строгите регулации на стандарта Euro 7 могат да направят автомобила твърде скъп.