IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes вкарва 320 000 коли в сервиза заради горивна помпа

Проблемът е открит още през 2018 година, но едва сега се взимат сериозни мерки

Още през юни 2018 г. германският производител Mercedes-Benz получи редица оплаквания за проникване на вода в задната част на автомобила. Това можеше да доведе до повреда на електронния блок горивната помпа, която да доведе до отказ на двигателя.


Mercedes-Benz


Първоначалното разследване не откри подобна опасност, но през 2019 г. бяха отбелязани нови случаи, при които вода се натрупва в гнездото на резервното колело и уврежда именно електрониката на горивната помпа. През март миналата година експерти по безопасност признаха, че има такъв проблем и той може да доведе до спиране на двигателя по време на движение, без водача на автомобила да бъде предупреден предварително.

Въпреки това, едва през декември Mercedes призна за подобна опасност и това стана, едва след като само в САЩ бяха официално потвърдени над 770 случая за подобна повреда. При нито едни от тях не се е стигнало до катастрофа или друг инцидент, като няма материални щети и пострадали хора. Всички тези случаи са регистрирани между март 2019 и декември 2022 г.

В крайна сметка Mercedes беше принуден да обяви сервизна акция. На първо време тя ще засегне 323 963 автомобила, продадени на територията на САЩ. Всички те са от мделите ML и GLE (поколение W166), както и GLE Coupe (поколение C292). При тях водата, натрупана в гнездото на резервното колело, може периодично да достигне до електронния блок за управление на горивната помпа, прекъсвайки подаването на гориво към двигателя, което води до неговото спиране.

От Mercedes твърдят, че причината е производствен проблем, съчетан с действията на собствениците на тези автомобили, тъй като те поставят артикули и багаж в задната част. Американските дилъри на марката вече са инструктирани да монтират пробка за източване на водата в гнездото на резервното колело на засегнатите превозни средства и, ако е необходимо, да сменят електронния блок за управление на горивната помпа.


0 от 500