Напук на затруднените доставки и рекордно повишените цени, българският пазар на нови автомобили се е увеличил със 7.6% през 2022 година, показва справката на Automedia.bg в регистрите на МВР. През годината у нас са регистрирани 33 573 нови леки автомобила в категориите М1 и N1. Това все още е далеч от близо 44-те хиляди регистрации в предкризисната 2019. Но за компенсация за пръв път се подобрява съотношението между регистрираните нови и употребявани автомобили (последните са 198 050).
76 регистрирани бройки от Model Y превръщат Tesla в марката с най-голям пазарен ръст в България през 2022
За пръв път от десетилетие има и нов лидер при марките. В предишните години номер 1 по продажби неизменно бе Dacia, но сега отпадането на бестселъра Dokker от гамата смъква румънския бранд на втора позиция за сметка на Toyota. Corolla e най-продаваният модел у нас, или, за да се изразим по-коректно, най-доставяният. Заради производствената криза много автомобили, поръчани и капарирани през 2022, ще бъдат доставени едва през новата година.
Toyota Corolla - 1230 Dacia Duster - 1100 Dacia Sandero - 1029 Renault Clio - 891 Citroen C3 -770 Toyota C-HR - 741 Kia Sportage - 638 Renault Master - 634 Renault Megane - 587 Skoda Octavia - 565 Nissan Qashqai - 540 Skoda Superb - 518 |
Tesla е марката с най-голям ръст на българския пазар - 553%, макар и от сравнително ниска база през 2021. Това се дължи най-вече на новия кросоувър Model Y. С трицифрен ръст у нас могат да се похвалят още Maserati (200%), Haval (158%) и Hyundai (107%), а близо зад тях се движат Jeep, френската DS, ГАЗ и Лада (напук на ембаргото срещу Русия). На фона на растящия пазар най-сериозен спад отчитат Nissan (-58%), Ssangyong (-42%), Cupra (-36%), Great Wall (-30%) и Mitsubishi (-29%).
Най-продаваните марки и модели в България, 2022 (ГАЛЕРИЯ):
Пазарен дял: 0.9%
Почти 18% ръст на годишна база за италианския производител на комерсиални автомобили. Тук са включени само регистрираните като M1 и N1.
Най-продавани модели:
Iveco 50C35 - 175
Iveco 35S16 - 30
Iveco 35S18 - 28