IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Финално: Ето най-продаваните коли в България през 2022

За пръв път от десетилетие Dacia не е номер 1, с най-голям ръст са Tesla и Maserati

Напук на затруднените доставки и рекордно повишените цени, българският пазар на нови автомобили се е увеличил със 7.6% през 2022 година, показва справката на Automedia.bg в регистрите на МВР. През годината у нас са регистрирани 33 573 нови леки автомобила в категориите М1 и N1. Това все още е далеч от близо 44-те хиляди регистрации в предкризисната 2019. Но за компенсация за пръв път се подобрява съотношението между регистрираните нови и употребявани автомобили (последните са 198 050).
     
      
Tesla Model Y
76 регистрирани бройки от Model Y превръщат Tesla в марката с най-голям пазарен ръст в България през 2022
       

         
За пръв път от десетилетие има и нов лидер при марките. В предишните години номер 1 по продажби неизменно бе Dacia, но сега отпадането на бестселъра Dokker от гамата смъква румънския бранд на втора позиция за сметка на Toyota. Corolla e най-продаваният модел у нас, или, за да се изразим по-коректно, най-доставяният. Заради производствената криза много автомобили, поръчани и капарирани през 2022, ще бъдат доставени едва през новата година.
    
 

ТОП 12, МОДЕЛИ
Toyota Corolla - 1230
Dacia Duster - 1100
Dacia Sandero - 1029
Renault Clio - 891
Citroen C3 -770
Toyota C-HR - 741
Kia Sportage - 638
Renault Master - 634
Renault Megane - 587
Skoda Octavia - 565
Nissan Qashqai - 540
Skoda Superb - 518

Tesla е марката с най-голям ръст на българския пазар - 553%, макар и от сравнително ниска база през 2021. Това се дължи най-вече на новия кросоувър Model Y. С трицифрен ръст у нас могат да се похвалят още Maserati (200%), Haval (158%) и Hyundai (107%), а близо зад тях се движат Jeep, френската DS, ГАЗ и Лада (напук на ембаргото срещу Русия). На фона на растящия пазар най-сериозен спад отчитат Nissan (-58%), Ssangyong (-42%), Cupra (-36%), Great Wall (-30%) и Mitsubishi (-29%).
    
        
Най-продаваните марки и модели в България, 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

 

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да бъде дачия най продавания автомобил в Бълтария показва колко сме зле. На привържениците тук на това недоразумение на автомобил мога да кажа че Ладата на баща ми беше много по комфортна и надежна. Да карал съм нова дачия и подържам напълно написаното по горе.
  • #18
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И европееца ли не притежава, най-умний сред умните, защото тези две бавноразвиващи се марки не продават нищо на целия континент. А в САЩ - пазар номер 1 за Хонда, тази година продажбите им са с 40% надолу. И те ли не притежават лично определеното от теб ниво на разумност?
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Забелязвам, по топ 12 модели, че в БГ няма голяма СУВ мания - 4 от 12 и докато в горната част на класацията са предимно малки и евтини автомобили, в долната част виждам, че Шкода добре продава Октавия и Съпърб
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до 12 ( преди 1 година )
    Навсякъде по света има големи корпоративни поръчки, обикновено доста по-големи като дял от пазара, отколкото са у нас. Това си е част от играта, нищо не изкривява. Изкривява, когато фирмата Х бутне на политичето Y за безсрамно надценена държавна поръчка
  • #15
    10 rate up comment 14 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    За да си купиш Хонда или Субару се изисква определено ниво на разумност, каквото средностатистическият българин не притежава.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Можеш да си купиш нова кола от всяка точка на света и да си я регистрираш в България. Не е сложно за разбиране :D
  • #13
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На ламборгини дилър има ли в бг? На тесла има ли? Как така нови?
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В България два мобилни оператора като си сменят парка и тази "Стъкмистика" изкривява истинските продажби, а да говорим че тези автомобили в ТОП 10 са добри е просто жалко. Не може автомобил от "Е" сегмента на 5 г. да е по скъп от нова кола и да си мислим че тези са по добри, просто някои хора искат да им мирише на ново независимо какво карат.
  • #11
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Нане ( преди 1 година )
    Само КИА Спортидж!
  • #10
    11 rate up comment 13 rate down comment
    И Алеко ли цензурира ( преди 1 година )
    Тойотка не била качествена каза *** а що тогава от Сащ през Африка до Австралия всеки втори е на Тойота и жият местни производители като ГМ Шеви Крайслер дори и прехвялените ФВ които извън Източна Ееропа не продават никъде другаде