fallback

Финално: Ето най-продаваните коли в България през 2022

За пръв път от десетилетие Dacia не е номер 1, с най-голям ръст са Tesla и Maserati

Напук на затруднените доставки и рекордно повишените цени, българският пазар на нови автомобили се е увеличил със 7.6% през 2022 година, показва справката на Automedia.bg в регистрите на МВР. През годината у нас са регистрирани 33 573 нови леки автомобила в категориите М1 и N1. Това все още е далеч от близо 44-те хиляди регистрации в предкризисната 2019. Но за компенсация за пръв път се подобрява съотношението между регистрираните нови и употребявани автомобили (последните са 198 050).              76 регистрирани бройки от Model Y превръщат Tesla в марката с най-голям пазарен ръст в България през 2022                   За пръв път от десетилетие има и нов лидер при марките. В предишните години номер 1 по продажби неизменно бе Dacia, но сега отпадането на бестселъра Dokker от гамата смъква румънския бранд на втора позиция за сметка на Toyota. Corolla e най-продаваният модел у нас, или, за да се изразим по-коректно, най-доставяният. Заради производствената криза много автомобили, поръчани и капарирани през 2022, ще бъдат доставени едва през новата година.       

ТОП 12, МОДЕЛИ
Toyota Corolla - 1230 Dacia Duster - 1100 Dacia Sandero - 1029 Renault Clio - 891 Citroen C3 -770 Toyota C-HR - 741 Kia Sportage - 638 Renault Master - 634 Renault Megane - 587 Skoda Octavia - 565 Nissan Qashqai - 540 Skoda Superb - 518

Tesla е марката с най-голям ръст на българския пазар - 553%, макар и от сравнително ниска база през 2021. Това се дължи най-вече на новия кросоувър Model Y. С трицифрен ръст у нас могат да се похвалят още Maserati (200%), Haval (158%) и Hyundai (107%), а близо зад тях се движат Jeep, френската DS, ГАЗ и Лада (напук на ембаргото срещу Русия). На фона на растящия пазар най-сериозен спад отчитат Nissan (-58%), Ssangyong (-42%), Cupra (-36%), Great Wall (-30%) и Mitsubishi (-29%).               Най-продаваните марки и модели в България, 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

 

fallback
  • #29
    РЕАЛИСТ ( преди 1 година )
    ТОЙОТА Е НОМЕР ЕДНО
  • #28
    До 27 ( преди 1 година )
    Стига с тая твойта Хонда. Хонда та Хонда. Хонда беше кола до 2000 г. Не виждаш ли, че приличат на смачкани хартии. Какво толкова се учудваш!? Всеки си има вкус и предпочитания. Това е пазара, а не "само ЦСКА" или Плейстейшън.
  • #27
    До 26 ( преди 1 година )
    Хонда и Субару предлагат по-малко модели. Това е така. Но за мен е странно, че Корола се продава повече от Сивик и Рав 4 повече от ЦРВ. Не казвам, че като общ брой трябва да имат повече, а че би трябвало да се продават по-добре. При втората употреба Хондите се купуват значително повече. Като нови бяха по-скъпи, но вече са настигнати. За едно и също оборудване цените са сходни.
  • #26
    Хсххд ( преди 1 година )
    Номер 24, понеже Тойота и Фв не изглеждат безумно след 5 години, примерно. ..Ако изобщо трябва да наблягаме на дизайн. А за това с хондите, кой модел да е най-продаван? Сега, може би новият Сивик е интересен. И Субару ми харесват, ама изборът е доста ограничен..и са един вид екзотика.
  • #25
    От 24 ( преди 1 година )
    ...такава, а не ЦРВ, Форестър или Аутбек, които не са по-лоши. В Щатите има много сравнения между Хонда и Тойота и да не казвам повечето, но много от моделите на Хонда печелят сравненията, но тези на Тойота са по-продавани. Обяснението се нарича психология на масите.
  • #24
    До 18 ( преди 1 година )
    Има едно нещо, което се нарича психология на масите. Защо Тойота и Фолксваген са най-продавани при положение, че са най-безлични като дизайн? А VW от много години не се представят добре и като надеждност. Защото повечето хора не правят задълбочени проучвания и купуват това, което преобладава. Хонда и Субару предлагат много добро съотношение цена/качество и ако преди бяха по-скъпи, вече са настигнати от другите марки от средния клас. Но купувачът гледа, че има много Рав4 и Спортиджи и купува...
  • #23
    рено/неудачия ( преди 1 година )
    за най-неудачната територия в ЕС! Факт!
  • #22
    Аз ( преди 1 година )
    Защо Хонда не се предпочита в БГ? Би трябвало да е на по-предна позиция. Не след Хавал.
  • #21
    Смех ( преди 1 година )
    Ти мани Дачията все пак е кола ами виж колко неандерталци са си купили недоразомениету Шкода
  • #20
    Боян ( преди 1 година )
    Не се спряхте с глупостите,...
fallback
Последни