fallback

Финално: Ето най-продаваните коли в България през 2022

За пръв път от десетилетие Dacia не е номер 1, с най-голям ръст са Tesla и Maserati

Напук на затруднените доставки и рекордно повишените цени, българският пазар на нови автомобили се е увеличил със 7.6% през 2022 година, показва справката на Automedia.bg в регистрите на МВР. През годината у нас са регистрирани 33 573 нови леки автомобила в категориите М1 и N1. Това все още е далеч от близо 44-те хиляди регистрации в предкризисната 2019. Но за компенсация за пръв път се подобрява съотношението между регистрираните нови и употребявани автомобили (последните са 198 050).              76 регистрирани бройки от Model Y превръщат Tesla в марката с най-голям пазарен ръст в България през 2022                   За пръв път от десетилетие има и нов лидер при марките. В предишните години номер 1 по продажби неизменно бе Dacia, но сега отпадането на бестселъра Dokker от гамата смъква румънския бранд на втора позиция за сметка на Toyota. Corolla e най-продаваният модел у нас, или, за да се изразим по-коректно, най-доставяният. Заради производствената криза много автомобили, поръчани и капарирани през 2022, ще бъдат доставени едва през новата година.       

ТОП 12, МОДЕЛИ
Toyota Corolla - 1230 Dacia Duster - 1100 Dacia Sandero - 1029 Renault Clio - 891 Citroen C3 -770 Toyota C-HR - 741 Kia Sportage - 638 Renault Master - 634 Renault Megane - 587 Skoda Octavia - 565 Nissan Qashqai - 540 Skoda Superb - 518

Tesla е марката с най-голям ръст на българския пазар - 553%, макар и от сравнително ниска база през 2021. Това се дължи най-вече на новия кросоувър Model Y. С трицифрен ръст у нас могат да се похвалят още Maserati (200%), Haval (158%) и Hyundai (107%), а близо зад тях се движат Jeep, френската DS, ГАЗ и Лада (напук на ембаргото срещу Русия). На фона на растящия пазар най-сериозен спад отчитат Nissan (-58%), Ssangyong (-42%), Cupra (-36%), Great Wall (-30%) и Mitsubishi (-29%).               Най-продаваните марки и модели в България, 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотата е най-добрата кола за парите си, просто няма кой да я бие. Може би Киа в скоро време. Иначе са си дърварски, дялани с теслата.
  • #8
    до 4 ( преди 1 година )
    Ако говорим за мошенници, първо се сещаме за Тойотка. Тя е босът на мошениците, защото продава изключително зле проектирани и съшити евтинии за много пари. Дачия, за контраст, не блести с качество, но е евтина. VW е скъп, но е комфортен, богато оборудван и качествен и работи на 2% марж. Така че, дай, Боже, всекиму да може да върти номерата на Тойотка толкова години. Но не е виновен този, който яде баницата. Докато има бОдали като теб, Тойотка ще лапка.
  • #7
    Не случайно ( преди 1 година )
    Дачия е номер 1 и по съотношение цена/качество и по брой продажби. Дачия прави по добри коли от Тойота. Друготе фирми могат само да се учат от Дачия как се правят коли.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези които купуват джипки мерцедеси и беемвета са много прости, някакви мутри и подобни с крадени пари.
  • #5
    Aleks ( преди 1 година )
    Toyota Corolla седан и хечбек са два различни автомобила, правени в различни заводи. Седана е в Турция, хечбека се произвежда в UK. Сглобката на английската е по-добра. Вътре материалите са чувствително по-добри. По-добър акомулатор и гуми Мишелин, Континетал или Бриджстоун.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота мислиш че нямат реекспорт ли? :D нещо чул, нещо недоразбрал, въобще типичният оризар. С оризарка от братска Турция, която я има в неограничени количества, защото не отговаря на стандартите за емисии и от целия ЕС може да се продава само в БГстан. И понеже няма много чипове в нея, та да се бави производството :D
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и всички останали! За да е п-обективна класацията би трябвало да се приспада реекспорта. Също така да се премахне тази врътка чрез която някои марки си помпят продажбите. Години наред ВАГ си препродават колите по няколко пъти, за да са уж много продавани. Нали помните скандала с това, както и скандала с еднаквите серийни номера на колите. Няма по-големи измамници в автоиндустрията от тях. Доказани мошеници. Колко ли трябва човек да е ментално зле, за да си купува от мошеници.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Бавноразвиващи се като Хонда и Субару защо още присъстват на пазара, при положение, че продават по-малко от Порше?!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    интересно би било да видим и кой колко неизпълнени поръчки има. Мои приятели още си чакат колите, поръчани миналата пролет...
fallback
Последни