fallback

Кои автомобили са най-опасни, когато пътят е заледен?

Стойте далеч от камиони, както и от коли с V8 двигател и задно предаване, предупреждават експерти

Когато пътищата са заледени, като температурата падне под нулата, най-голяма опасност представляват автомобили без стабилизираща система, а също така мощни спортни автомобили със задно предаване, коли с износени гуми и камиони. Това припомнят експерти от Auto.Mail, като съветват водачите на такива автомобили да проявяват повишена отговорност, а другите участници в движението да се пазят от тях на пътя.

„Най-опасни в такива условия са колите, които не са оборудвани със стабилизираща система или тя е повредена. На първо място, това се отнася за автомобили със задно задвижване, в които водачът е принуден постоянно да се справя с нестабилното им поведение на пътя. Автомобилите с предно предаване без система за стабилност на пътя също са опасни, защото ви позволяват да развиете по-висока скорост ”, категорични са специалистите.

Те посочват, че това се отнася за руски автомобили ВАЗ, които се срещат по някои пътища в Европа, както и за по-стари коли от известни западни марки, които не са оборудвани със системи за активна безопасност. Също така на хлъзгава настилка опасни са тежките и мощни автомобили, като Dodge Charger или Challenger с V8 двигатели и задно предаване.

Посочва се още, че в някои държави от Европа не всички камиони се движат със зимни гуми, за разлика от Канада и Скандинавия, например. Причината е, че те са доста скъпи и много превозвачи не инвестират в тях. Затова и съветът на експертите е в тежки условия на пътя да се стои възможно най-далеч от големите камиони.

„Когато пътят е покрит с лед, най-важното е състоянието на гумите, монтирани на колана. Затова и трябва да се обърне внимание на качеството на гумата и степента на износване. Дълбочината на протектора на нова гума е 8-10 мм, като тя започва да губи всичките си свойства, когато този параметър достигне 4-5 мм. В този момент малките ламели са износени и гумата работи много слабо на лед и киша“, обобщават експерти.

fallback
  • #11
    Най ( преди 1 година )
    опасни са тези , с празноглави задкормилни устройства.
  • #10
    Калая ( преди 1 година )
    МБ и BMW имат нови системи за сняг преди 30 г нямаше
  • #9
    САША СНЕГОРИНИН ( преди 1 година )
    АБЕ БЯХМЕ КЪМ ПЪТНОТО С ЛИЧЕН ТРАКТОР НА БАЩА МИЗА 1 ДЕН БЯХМЕ ДЪРПАЛИ ОКОЛО 30 БЕМВЕТА И ГОЛФОВЕ ТОГАВА И ЛАДИ И ЖИГУЛИИ МИНАВАХА ПРЕЗ ЗАЛЕДЕНИЯ МОСТ НАД РЕКА ОСЪМ МЕЖДУ СЕЛАТА ДЕБОВО И НОВАЧЕНЕВЪРВЯХА САМО СУБАРУТА МОСКВИЧИ ДЖИПКИ И ВОЛГА И ЕДНА ВАРШАВАГАЗВИЕТНАМКАТЕЖКИ МЕРЦЕДЕСИИ НЯКОЛКО ЗАЗАТОГАВА БЕШЕ ОКОЛО 1996 - 7ТРАКТОРЧЕ ВЛАДИМИРЕЦ ПРАВЕШЕ НА СМЕШНИ ВСИЧКИ 4х4
  • #8
    Джуган ( преди 1 година )
    Съвет от стар вече пенсиониран професионален шофйор. Когато има лед, сняг и фортуна не шофирайте. Червено или бяло вино, суджук, кайзер пастарма, сланина и гледайте снежинкоте през прозореца
  • #7
    Largo ( преди 1 година )
    Мерцедес *** и Баварец комплексарец не ми ги хвалете при зимни условия , колкото до ладата аз имам една 2105 поддържана и не е толкова зле зимата така , че стига плювалническа комплексарщина
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези със задно които обичат да дават газ по завоите и глей ся ко прай на втора предимно от една марка, далече от тях.
  • #5
    Пак шекерлъци ( преди 1 година )
    "Когато пътят е покрит с лед, най-важното е състоянието на гумите, монтирани на КОЛАНА" !? - значи си требе чифте гуми на пояса! ))))
  • #4
    Само колите ( преди 1 година )
    ....управлявани от ..умни водачи.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    У нас като махнеш колите с лоши гуми, без стабилизираща програма, със задно - ами то не останаха коли от които да не се плашиш.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Личи си, авторът на статията не е карал Лада...
fallback
Последни