fallback

Кои автомобили са най-опасни, когато пътят е заледен?

Стойте далеч от камиони, както и от коли с V8 двигател и задно предаване, предупреждават експерти

Когато пътищата са заледени, като температурата падне под нулата, най-голяма опасност представляват автомобили без стабилизираща система, а също така мощни спортни автомобили със задно предаване, коли с износени гуми и камиони. Това припомнят експерти от Auto.Mail, като съветват водачите на такива автомобили да проявяват повишена отговорност, а другите участници в движението да се пазят от тях на пътя.

„Най-опасни в такива условия са колите, които не са оборудвани със стабилизираща система или тя е повредена. На първо място, това се отнася за автомобили със задно задвижване, в които водачът е принуден постоянно да се справя с нестабилното им поведение на пътя. Автомобилите с предно предаване без система за стабилност на пътя също са опасни, защото ви позволяват да развиете по-висока скорост ”, категорични са специалистите.

Те посочват, че това се отнася за руски автомобили ВАЗ, които се срещат по някои пътища в Европа, както и за по-стари коли от известни западни марки, които не са оборудвани със системи за активна безопасност. Също така на хлъзгава настилка опасни са тежките и мощни автомобили, като Dodge Charger или Challenger с V8 двигатели и задно предаване.

Посочва се още, че в някои държави от Европа не всички камиони се движат със зимни гуми, за разлика от Канада и Скандинавия, например. Причината е, че те са доста скъпи и много превозвачи не инвестират в тях. Затова и съветът на експертите е в тежки условия на пътя да се стои възможно най-далеч от големите камиони.

„Когато пътят е покрит с лед, най-важното е състоянието на гумите, монтирани на колана. Затова и трябва да се обърне внимание на качеството на гумата и степента на износване. Дълбочината на протектора на нова гума е 8-10 мм, като тя започва да губи всичките си свойства, когато този параметър достигне 4-5 мм. В този момент малките ламели са износени и гумата работи много слабо на лед и киша“, обобщават експерти.

fallback
  • #23
    Димитров ( преди 2 години )
    Кво се глезите системи за безопастност и незнам си кво още сичко зависи от шофьора и поведението му на пътя и одговорноста като трябва да караш със зимни гуми значи ще караш.да и дядо ми и карал жигулата със система за безопастност бурдюр във багажника
  • #22
    Dd ( преди 2 години )
    Италианците, преди 60 години са направили много хубав автомобил. Руското лицензно копие е запазил огромната част от достойнствата му. Карал съм ВАЗ и ако е с хубави гуми, върви като трактор и няма абсолютно никъкви проблеми зимата, въпреки че задницата му е много лека и е със задно
  • #21
    Георги ( преди 2 години )
    Опасни са шофьори, които карат без,грайферни гуми и без вериги, когато се наложи, автомобилите,не са опасни!
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    В доброто старо време колите едва са ускорявали, отделно в цяла България са били по- малкото от колкото в Люлин сега
  • #19
    Наднещата ( преди 2 години )
    И във мраз и във пек, и на сухо и на лед, руската кола е направена от ***..., с цел да те унищожи!
  • #18
    Шофьор ( преди 2 години )
    Всичките
  • #17
    Тоя оня ( преди 2 години )
    Пълни глупости! Когато някой не може и Господ да му помага пак не става!
  • #16
    Трифонов ( преди 2 години )
    В доброто старо време колите със задно преобладаваха и нямаха системи за стабилизиране! Но имаше шофьори. Сега е пълно с хора който си мислят, че карат. Има шофьори и водачи, но няма Карачи.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко зависи от уменията на водача... Опитен водач би предпочел ръчна скоростна кутия, докато за по неопитния по подходяща е автоматичната кутия... Относно гумите, за лед най подходящи са гуми с шипове, които са забранени за ползване в България. Единственото спасение е СЪОБРАЗЯВАНЕТО на скоростта с пътните условия...
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Карай си 4x4 и да не ти пука.
fallback
Последни