Второто поколение на Mitsubishi Pajero Sport излезе през 2008 година, като интересното е, че SUV-моделът не се произвеждаше в Япония. Основната част от тиража му е слязла от конвейера на завода в Тайланд, като това се дължи и на връзката му с пикапа L200 - двата модела са на една и съща платформа и съответно са почти еднакви технически.
Основната разлика от обичайното Pajero (3-то и 4-то поколение) е каноничната структура на рамата, тъй като обикновеният модел е с интегрирана в конструкцията рама. Задвижването е постоянно към четирите колела, като в комбинация с пътния просвет от 215 мм това гарантира отлична проходимост.
Сред предимствата на модела са опростения дизайн, както и здравата конструкция, а като слабости се посочат проблемите с различни електрически системи, както и работата на мултимедията и на бордовия компютър. Меката боя, както и недобрата защита от корозия също се превръщат в проблем за собственика, както и решението да се постави резервното колело под дъното.
Mitsubishi Pajero Sport на старо (ГАЛЕРИЯ):
Автоматичната V5A51, също както и механичната, е с пет предавки. Това е от най-надеждните и издръжливи агрегати, като проблемите обикновено се причиняват от естествено износване, с изключение на често повредени сензори за положение на селектора и обороти на входящия вал. Понася много добре големи натоварвания. Но и прегрява при продължително движение с високо натоварване, като автоматично преминава в защитен режим.
За по-сигурно преминаване през тежки терени се препоръчва инсталиране на допълнителен радиатор. Минимумът, който устройството е способно да изкара с правилна грижа, е 200 000 км, но има и много бройки с над 350 000 км.