Второто поколение на Mitsubishi Pajero Sport излезе през 2008 година, като интересното е, че SUV-моделът не се произвеждаше в Япония. Основната част от тиража му е слязла от конвейера на завода в Тайланд, като това се дължи и на връзката му с пикапа L200 - двата модела са на една и съща платформа и съответно са почти еднакви технически.
Основната разлика от обичайното Pajero (3-то и 4-то поколение) е каноничната структура на рамата, тъй като обикновеният модел е с интегрирана в конструкцията рама. Задвижването е постоянно към четирите колела, като в комбинация с пътния просвет от 215 мм това гарантира отлична проходимост.
Сред предимствата на модела са опростения дизайн, както и здравата конструкция, а като слабости се посочат проблемите с различни електрически системи, както и работата на мултимедията и на бордовия компютър. Меката боя, както и недобрата защита от корозия също се превръщат в проблем за собственика, както и решението да се постави резервното колело под дъното.
Mitsubishi Pajero Sport на старо (ГАЛЕРИЯ):
Дизеловият 4M41 3.2 (163 к.с.) също няма генералния проблеми. Веригата за синхронизация може да издържи 200 000-250 000 км. Помпата на инжекциона изкарва 300 000 км, но трябва да се внимава с качеството на горивото. Инжекторите изкарват до 150 000, турбината – около 250 000 км.
Ролката на коляновия вал (гуменият слой се ексфолира), ремъкът на алтернатора (свирене - необходимо е да се затегне или смени) и EGR клапанът изискват постоянно внимание. Като цяло ресурсът на двигателя е над 400 000 км.