Най-надеждните електрически коли според последното проучване на Consumer Reports (CR) - американска потребителска организация с нестопанска цел, са модели на Kia, Tesla и Nissan. Изследването се базира на данни, събрани според CR от стотици хиляди собственици на електромобили, които информират за 17 проблемни зони в техните коли в предходните 12 месеца.
Така на първо място е класиран корейският Kia EV6, следван от Tesla Model 3 и японския Nissan Leaf. Всъщност EV6 заема първото място с голяма разлика, което според CR е отчасти несправедливо и е функция на това, че EV6 все още е сравнително нов модел за пазара и може да покаже повече проблеми с напредване на възрастта и времето.
Model 3, от друга страна, е на пазара вече повече от пет години, докато второто поколение Leaf се продава в САЩ от близо пет години. И двете коли са по-напред от Volkswagen ID.4 и Chevy Bolt EUV, които са в Америка от миналата година.
Отбелязва се, че резултатите за надеждност са далеч от тези на конвенционалните автомобили като цяло. Електромобилите не изглеждат толкова надеждни, колкото тези с двигатели с вътрешно горене. Обяснението на CR е, че това се дължи отчасти на факта, че най-новата вълна електрически превозни средства се произвеждат на изцяло нови платформи, вместо да се възползват от пренасянето на основни компоненти от съществуващи автомобили в производство.
Те са склонни да прилагат иновации, като най-новите контроли, информационно-развлекателни системи и дори жабки с електрическо задвижване и дръжки на вратите. Всички тези нови функции обаче често могат да означават нови проблеми.
CR пише, че Tesla и Nissan произвеждат масово електромобили от няколко години, докато техните съперници създават коли с ДВГ над един век и тези две марки все още имат очевидно предимство при електромобилите. Производителите на коли с конвенционални двигатели сега са изправени пред огромен преход и процес на учене, който носи много проблеми, а Tesla и Nissan вече имаха достатъчно време да ги изгладят.
На теория електрическите превозни средства трябва да са по-надеждни от моделите с двигатели с вътрешно горене, защото имат много по-малко части и износващи се елементи. Освен това им липсват сложни трансмисии, системи за запалване на гориво, газоразпределителни механизми и изпускателна система. Няма двигателно масло или запалителни свещи за смяна, водни помпи за изтичане или трансмисионна течност.
Но данните от проучването на CR показват, че като категория днешните електромобили обикновено са по-проблематични от сравнимите бензинови или хибридни модели. Изданието заключава, че ще бъде е само въпрос на време други автомобилни производители вероятно да са по-успешни в производството на надеждни електрически превозни средства.