fallback

Audi вече доставя коли, заредени с екологично чисти бензин и дизел

Устойчивото гориво R33 се използва в заводите на марката в Германия

Audi продължава да работи за постигане на целта да има въглеродно неутрални производствени обекти до 2025 г. Част от процеса включва използването на специални смеси от бензин и дизел, които са комбинация от стандартни изкопаеми горива и възобновяеми горива. Тази смес се нарича R33 и се използва за зареждане на много нови Audi-та, напускащи заводите в Германия, както и превозни средства и оборудване, използвани в самото предприятие.

Горивото всъщност е съвместно разработено от компанията майка на Audi - Volkswagеn Group, заедно с Shell и Bosch. Идеята е да се създаде гориво, което може да помогне за намаляване на въглеродните емисии, като същевременно е съвместимо с настоящите двигатели и бензиностанции. Audi премина към R33 Blue Diesel през 2021 г., а сега автомобилният производител използва и R33 Blue Gasoline.

R33 е приблизително две трети от традиционното изкопаемо гориво, като останалата една трета е възобновяемо биогориво (оттук и името 33). Бензинът използва смес от етанол с бионафта - вещество, извлечено от остатъчни материали. В дизеловия микс ще намерите основно възобновяемо парафиново гориво – по същество растително масло, плюс биодизел.

От Audi посочват, че R33 Blue Gasoline отговаря на обичайните стандарти за бензин. Това го прави съвместим с всичко, което може да работи с бензин с 10 процента смес от етанол. В допълнение се посочва, че че R33 Blue Diesel също отговаря на необходимите стандарти за използване във всички дизелови двигатели, независимо нови или стари. Съобщава се, че горивата имат почистващи качества, които също помагат за предотвратяване на корозия.

Не се споменава горивна ефективност в превозните средства, но от Audi твърдят, че горивата R33 Blue могат да намалят въглеродните емисии с поне 20%. Това е установено с проучване, което което разглежда не само емисиите от превозните средства, но и общите емисии, произтичащи от производството, преработката и разпространението на горивото.

Понастоящем Audi използва горивото в заводите в Инголщат и Некарсулм. Производителят търси въглеродна неутралност през 2025 г., но в по-дългосрочен план германската марка се е ангажирала да произвежда само електрическа гама модели от 2033 г.

Разбира се, простото спиране на производството с вътрешно горене за нови превозни средства не означава, че няма да има милиони по-стари газови и дизелови автомобили на пътя. Възобновяемите горива като R33 и други синтетични горива биха могли да осигурят дългосрочно решение за захранване на двигатели с вътрешно горене.

fallback
fallback
Последни