IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda се изтегля от Китай заради голямата конкуренция

Чешкият производител ще се ориентира към пазара в Индия

Чешкият производител на автомобили Skoda Auto, част от Volkswagen Group, обмисля да се оттегли от Китай, разкри изпълнителният директор Клаус Зелмер пред седмичното списание Automobilwoche. Окончателното решение ще бъде взето през следващата година.

 

Шефът на Skoda Клаус Зелмер

 

Конкуренцията там е много интензивна, така че ние ще обмислим заедно с нашия китайски съвместен партньор как искаме да продължим - каза Зелмер. - Ако искаме да съсредоточим енергията си, струва си да проверим всички сценарии и след това да решим.“

Зелмер допълва, че компанията може да обмисли просто да продава автомобили в Китай, вместо да ги произвежда там. Skoda планира да се фокусира в момента повече върху Индия.

 

Škoda

 

В изявление до Reuters от компанията Volkswagen заявяват, че е нормална бизнес процедура Skoda непрекъснато да проверява позицията си на международните пазари и да я адаптира към развитието по места. „Засега няма решения за възможни промени в нашата стратегия", заявяват още от Volkswagen.

В първите 9 месеца на тази година Skoda India продаде общо 38 300 автомобила, отбелязвайки 187% ръст и представлявайки 7% от общите кумулативни продажби на Skoda от 544 500 единици. Това е силно представяне на пазара, където продажбите през първите девет месеца на 2022 г. вече надхвърлиха тези за цялата 2021 г. Пазарът в Индия изпреварва този в Китай (36 300 единици, -31% на годишна база). Kushaq с 19 500 бройки и Slavia с 15 400 са ключовите модели за растежа на Skoda на индийския пазар.

 

Skoda-продажби

 

Глобалните продажби на Skoda от януари до септември с 544 500 автомобила са намалели с 22,3% на годишна база. В изявлението си компанията се казва „продължаващото напрежение в доставките поради глобални събития - войната в Украйна, значителното увеличение на цените на суровините и енергията, продължаващият недостиг на полупроводници и нестабилните вериги за доставки, натежаха върху резултатите“.

 

 

0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    DD ( преди 3 години )
    Може и повече да загубят ако продължават да доставят поръчана кола след 10 месеца....
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Все повече марки ще са така. Китайския вече е стабилен и не расте докато BYD записва около 100% ръстове и от нищото най-вероятно още тази година ще мине Тойота а другата - ВАГ в Китай
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Шкода е чудесна марка за китайския пазар, но има един проблем: няма достатъчно електромобили. В Китай 35% от продажбите вече са такива и всяка компания трябва да се съобразява, ако не иска да изостава. А Шкода е зависима от платформите на Фолксваген. Няма самостоятелна политика.
  • #2
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е добър знак но като цяло е готино да пробутваш трицилиндрови пластмасови миксери на премиум цена на евротолерасти.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Смееех ( преди 3 години )
    Те щото в Индия имат шанс