Дойде студът и много собственици на автомобили започнаха да забелязват, че по време на загряването на на автомобила започна да се появява външен шум, идващ от двигателя с вътрешно горене.
Именно „чукащ“ двигател е един от най-големите кошмари за шофьора и затова в такава ситуация той започва да се чуди дали всичко е наред със силовия агрегат и дали в близко бъдеще ще се наложи основен ремонт на двигателя. Експертите от NJcar внасят яснота по темата, като обясняват а какви шумове под капака не трябва да обръщате внимание и защо те могат да се увеличат през зимата.
Факт е, че не всеки удар в двигателя е знак за повреда. Една от най-честите причини за външен звук е така нареченото преместване на буталото. Това е моментът, в който то завършва движението си нагоре и започва да се спуска. При нов двигател практически няма такива удари, но с течение на времето, поради износване на буталната група на студен двигател, може да възникне такъв проблем. Тези външни звуци се обясняват с увеличените пролуки между буталото и стените на цилиндъра. Ако чукането изчезне, след като двигателят загрее, тогава няма за какво да се притеснявате.
Втората безвредна причина за шум под капака са хидравличните повдигачи. Този механизъм осигурява оптимално повдигане на клапана. Ако тракането на хидравличните повдигачи се чува само когато двигателят загрява, тогава можете също да го игнорирате.
Ако чукането в двигателя обаче не изчезне след загряване, това вече е основателна причина да се потърси външна помощ. Което означава посещение на сервиз за диагностика на захранващия блок.