IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първа държава готви забрани за електрически автомобили

Швейцария въвежда ограничения заради очакваната криза с тока

Властите в Швейцария са сериозни притеснени от прекъсване на тока през зимата и подготвя радикални мерки за икономии в случай на недостиг. Те включват забрани за шофиране на електрически автомобили. Подобни ограничение може да има и в Германия, където те ще засегнат основно зареждането на този тип превозни средства, съобщава Focus.de.


електромобили


Благодарение на хидроенергията, Швейцария разполага с едно от най-екологичните доставки на електроенергия в Европа. Но сега алпийската държава се страхува от спирането на тока. През зимата страната внася големи количества електроенергия, като за 2021 г. това са 5,7 милиарда киловатчаса, които идват основно от Франция и Германия.

С други думи, без френските атомни електроцентрали или германския излишък от вятърна енергия, светлините в Швейцария вероятно ще угаснат. Заради многото повреди в атомните централи във Франция в последно време, както и несигурните доставки от Германия заради слабия добив на енергия от слънцето и вятъра, а също така и липсата на, швейцарските власти предупреждават за риск от спиране на ток през зимата.

Плановете за спестяване на електроенергия в страната включват редица мерки, в това число забрани за шофиране на електронни автомобили. Те може да бъдат предприети на 4 етапа в случай на енергиен недостиг. Например, има спецификации, според които пералните машини могат да работят при максимум 40 градуса по Целзий. Хладилниците не трябва да се охлаждат под 6 градуса. Всичко, което служи само за комфорт - като сауни и парни бани, може да се използва само в ограничена степен в домовете.


електромобили


В допълнение към обширните правила за експлоатация на електрически уреди в търговския и частния сектор, забраненият списък включва и пикантни ограничения върху движението на автомобили. От една страна, ограничението на скоростта по швейцарските магистрали ще бъде намалено от 120 км/ч на 100 км/ч. На водачите на електрически автомобили пък ще им бъде забранено да шофират, ако има липса на електричество.

„Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (напр. професионална практика, пазаруване, посещения при лекар, посещение на религиозни събития, присъствие на съдебни срещи)“, се казва в проекта от приети мерки.

Според различни съобщения в медиите, това би засегнало около 110 000 шофьори в Швейцария - и разбира се би било абсолютно фатално за ускореното развитие на електронната мобилност в Швейцария - кой би си купил електрическа кола, ако трябва да се съобразява с факта, че не му е позволено да го кара по всяко време, особено през зимата?

В същото обаче едва 0,4% от новите автомобили в Швейцария са изцяло електрически, сочи статистиката от продажбите за 2021 г. Повече от тях се зареждат в домашните гаражи на техните собственици, като те черпят значително повече електричество от специални стенни кутии. Тяхната мощност на зареждане е 3,4, 7,4, 11 или максимум 22 киловата.


0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До13. Селото в което живееш Швейцария ли му викате.
  • #20
    9 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичкият беден петролен кърлеж е налазил да злобее. Само че сте малко, умничките ми. Няма как да обърнете тенденцията, която любимата ви бензиностанция с ракети само ускори.
  • #19
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Петролоджендърите се надяват че вечно ще има недостиг на ток ли? Няма да останете доволни очаква се да е така 2 зими а не 10 години. Не всяка година се отделяш от най-големия енергиен доставчик но всяка година се добавят все повече ВЕИ и батерии така че присмивайте се още 1.5 години на това колко сте умни че това ще ви е то остава и да няма някакъв недостиг в такава ситуация
  • #18
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    А знаеш ли кое е ироничното в случая? Ти говориш за изграждане на нови електропреносни мощности, но всъщност както възобновяемите източници, така е батериите и електромобилите всъщност ще допринесат за намаляване на нуждите от електропреносни мощности, защото електрическата енергия все повече ще се произвежда на мястото на потреблението и електропреносната мрежа ще се ползва повече за балансиране на тези мощности, а не 100% за пренос в реално време, както сега.
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Само до 7 ( преди 1 година )
    Тоест още сега изнасяме два пъти повече енергия отколкото Швейцария внася, като общите инсталирани мощности в България са 12 гигавата. В същото време частни инвеститори имат желания да инвестират в 28 гигавата фотоволтаици. Колко ли излишна енергия ще имаме тогава за износ? Ако абсолютно всички автомобили в България станат електрически, за тяхното зареждане ще са необходими само половината количество от изнасяната в момента електрическа енергия.
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Само до 7 ( преди 1 година )
    И какво точно против имаш фотоволтаиците? Прочете ли в новината"...внася големи количества електроенергия, като за 2021 г. това са 5,7 милиарда киловатчаса, които идват основно от Франция и Германия."А не ти ли идва на ум, че след тези две държави следващите най-големи износители на ток в Европа е България и швейцарците не си купуват ток от нас само заради географското си положение? Само да миналия месец бяхме изнесли два пъти повече енергия, отколкото е внесла Швейцария
  • #15
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 и 7 ( преди 1 година )
    "Логиката следва своя ход! Както съм писал и преди, електрокарите са един преход към нови технологии"Ами така става като пишеш без да вкарваш грам логика в написаното. Хайде помисли логично, дали батериите са част от проблема с липсата на електрическа енергия или са единственото решение за използване на сигурните безплатни доставки на възобновяема енергия, които да бъдат съхранявани когато са налични за да могат да се ползват, когато са необходими.
  • #14
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много се кефя на теоретиците "нямало достатъчно мощности/мрежата нямало да издържи". Все едно като са се произвеждали ДВГ автомобили в началото на 20-ти век е имало бензиностанции под път и над път. Няма как някой бyнaк да инвестира в преносна мрежа и мощности ако няма търсене. Така че първо консуматорите и след това консуматива. Доказан във времето модел.
  • #13
    14 rate up comment 23 rate down comment
    :D ( преди 1 година )
    Стига сте печатали фалшиви новини! Живея в Швейцария и карам електрически автомобил. Тва са ПЪЛНИ глупости и абсурдни лъжи. Как ще забранят на хората да си карат автомобилите, бе? Тва да не ви е някоя диктатура като Русия?? И в Швейцария, и във Франция има достатъчно енергия за следващите 3 зими!
  • #12
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, нещо токаджиите ще карат на въглища май.