fallback

Електрическият Opel Astra – 154 к.с. и 416 км пробег

Продажбите на хечбека с 5 врати и комбито Electric стартират догодина

В началото на 2022 г. Opel стартира доставките на шестото поколение на Astra. За първи път в историята на модела, която започва през 1991 г., той получава plug-in хибридна и електрически версии. Сега германският производител разкрива подробности за варианта, задвижван изцяло на ток, който ще може да бъде поръчан от пролетта на 2023 г.

Напълно очаквано, електрическата версия на Astra изглежда почти по същия начин като тези с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридите. Името обаче се различава, като Opel се отклонява от досегашния принцип, използват при Corsa-e и Mokka-e и нарича новия вариант Opel Astra Electric.

Задвижването се осигурява от електрически мотор със 154 к.с. с 270 Нм въртящ момент, захранват от батерия с капацитет 54 кВт/ч (51 са използваеми). Същата конфигурация използват Peugeot E-308, DS 3 и Jeep Avenger, докато по-старите модели като Opel Corsa-e, Mokka-e, Peugeot e-208 и др., разчитат на мотор със 136 к.с. и батерия с 50 кВт/ч.

Самата батерия се състои от 17 модула и общо 102 акумулаторни клетки. Това води до шест клетки на модул. Според информацията на Peugeot за E-308, клетките имат химически състав NMC811, което означава, че катодът се използва от оксиди на никел, манган и кобалт в съотношение 8:1:1.

Opel предлага три режима на шофиране - Eco, Normal и Sport, които познаваме от по-старите електрически автомобили Stellantis. Пробегът на електрическата Astra по цикъла WLTP е 416 км, а консумацията на енергия е 14,9 kВт/ч на 100 км. Както при предишните електрически модели от Stellantis Group, зареждането се извършва с до 100 кВт постоянен ток. Това трябва да запълни батерията за 30 минути (0-80%). За променлив ток стандартно има вградено зарядно устройство с мощност 11 кВт.

В салона на електромобила два 10-инчови дисплея в пейзажен режим, разположени точно един до друг. Освен това е наличен (най-вероятно опционален) хед-ъп дисплей. За комбито Opel посочва същия обем на багажника като при plug-in хибридния вариант – от 516 до 1553 литра.

Техническата основа за всички варианти на Astra е Efficient Modular Platform (EMP2), макар и в актуализиран вариант. А като конкуренти на хечбека (освен Peugeot E-308) са посочени VW ID.3, Renault Megane Electric и MG4 Electric, докато комбито Sports Tourer Electric ще трябва да се състезава срещу MG5 Electric. То разполага със същия електромотор, но пробегът му е по-малък – 400 км.

Още снимки на електрическата Astra - вижте в галерията:

fallback
  • #9
    raiders ( преди 1 година )
    Красива работа, вътре става, но ме отказаха смотаните 3 цил. пежо двигателчета 130к.с. за 47 000лв. Не благодаря. Сега тази електричка ще струва 70к, ако не и повече, ми да видим кой ще я купи. Пазара вече е конглокентен, а и имаш ли кинтаж избираш много внимателно и мъдро.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Красива е, но предната Астра май беше по-хубава като дизайн. Достойна като последната ГМ-ска Астра.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой ти каза, че не трябва да пада под 10? Всички електромобили могат спокойно да се карат до 0. Всички, без изключение, имат сериозен буфер под 0, който предотвратява съсипването на батерията.
  • #6
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Пробег 300км.
  • #5
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    При условие че заряда на батерията не трябва да пада под 10%, а при зареждане обикновено не се превишават 90%, това автоматично означава 20% загуба, т.е. използваемия капацитет е около 45кв...При условие че консумацията от 15квч е вярна, 45/15=3, 3
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Аутомедия нищо не са написали, а са преписали без да проверяват каквото и да е факти. Случвало се е едната седмица да препишат едно, а следващата седмица - нещо различно за една и съща кола.
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    На други места пише 12.7 квтч на 100км. Най-вероятно Аутомедия са написали дадената горна граница и на разхода и на пробега
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    #1, на стенда: батерията, заредена докрай и приятно затоплена, върти ел. мотор със закачено само едно свободно движещо се колело 13 инча с възможно най-леката гума и изпитателите следят някой комар да не лети наблизо, че спътната му струя да развали аеродинамиката на колелото... :-)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    416 пробег. 51 киловата батерия. Консумация 14.9 квч / 100км. Е как да стане?
fallback
Последни