Германският производител Audi обеща да премине на електрически превозни средства от 2026 г., но явно все още вярва в стария двигател с вътрешно горене. За да повиши нивото на RS6 Avant и RS7 Sportback, компанията от Инголщад пуска нови версии на двата модела. Те получават добавка Performance към името си и подобрена версия на 4,0-литровия V8 двигател с двойно турбо.
Мощността на мотора е увеличена до 630 к.с. и 850 Нм, предоставяни на система за задвижване на четирите колела quattro. Това е с 30 к.с. и 50 Нм повече в сравнение със стандартния модел. Ускорението от 0 до 100 км/ч и при двата автомобила вече е с 0,2 секунди по-бързо и отнема 3,4 секунди. RS6 Performance и RS7 Performance получават стандартно RS Dynamic Package като стандарт, увеличавайки максималната скорост до 280 км/ч и добавяйки завиване на задните колела.
Освен че имат преработен двигател, RS6 Avant и RS7 Sportback получават новоразработен по-лек и по-малък самозаключващ се централен диференциал. Неговата задача е да насочва мощността на двигателя в съотношение 60/40 към задните колела при нормални условия. В зависимост от сцеплението до 85% от могат да бъдат прехвърлени на задната ос и до 75% на предната. Двата автомобила получават и нов хардуерл, който изостря управлението в завой и намалява риска от недозавиване при висока скорост.
Моделите Performance са стандартно оборудвани с 21-инчови лети алуминиеви джанти, а като опция се предлагат 22-цолови, които са направено чрез високотехнологичен процес на коване и фрезоване, за да се намали теглото им си с около 5 кг. Тези нови колела идват с гуми Continental Sport Contact 7 (размери 285/30), обещаващи да осигурят по-добро сцепление както на сухи, така и на мокри пътища, като същевременно намаляват разстоянието, необходимо за пълно спиране от 100 км/ч с два метра.
С размери 440мм отпред и 370 мм отзад, по-леките спирачки с червени, сини или сиви апарати са част от предлагания като опция RS Dynamic Package Plus, който също повишава максималната скорост до 305 км/ч.
Новите RS6 Avant и RS7 Sportback в изпълнение могат да се предлагат с избор между 16 екстериорни цвята, включително новото Ascari Blue с матово или метално покритие и само матово Dew Silver. За да отличат автомобилите от обикновените модели, Audi боядисва някои от частите в матово сиво - преден спойлер и предни странични капаци, капаци на огледалата, странични прагове, релси на покрива, тапицерия на страничните прозорци и заден дифузьор.
Като алтернатива се предлага опционален оптичен пакет с матово въглеродно/черно покритие, който потъмнява тапицерията на страничните прозорци и релсите на покрива, докато хромираното лого на Audi може да бъде боядисано и в черно.
Промените в интериора са по-малко, като двата RS модела вече имат сини контрастни акценти и няколко RS дизайнерски пакета, от които клиентът да избира. Седалките са обвити в перфорирана кожена тапицерия Valcona с шевове тип пчелна пита, докато страничната част на централната конзола и копчето на скоростния лост са покрити с микрофибър Dinamica. Това е материал, който използва приблизително 45 процента рециклирани PET влакна.
За 12,3-инчовия дигитален дисплей на водача Audi е вградил мигащ индикатор за смяна на предавките, когато осемстепенната трансмисия tiptronic е в ръчен режим. Той също така се появява, когато системата за стартиране се активира, като показва идеалния момент за ускоряване. Като последен щрих, LED-прожекторите, монтирани в предните врати, показват надписа „RS Performance“.
Още снимки на двата нови модела на Audi - вижте в галерията: