IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои компании продават най-много електромобили?

Германските производители изостават от Tesla, китайците растат с бързи темпове

Центърът за управление на автомобилите (CAM) - независим научен институт, базиран в покрайнините на Кьолн, представи проучване за продажбите и темповете на развитие на производителите на електрически автомобили.

 

tesla_model-y_midnight-cherry-red_2

 

Според доклада на CAM американската Tesla вероятно ще завърши годината с продажбата на 1,3 милиона електрически коли по целия свят. Групата Volkswagen ще пласира 500 000. Преди няколко години висшето ръководство от Волфсбург заяви, че иска да достигне обемите на компанията на Илон Мъск за 3 години, максимум 5. Темповете на растеж обаче говорят, че занапред няма да има изпреварване, констатира Insideevs.

Въпросът се усложнява. От една страна, заявявайки, че ще станат лидери в сектора с нулеви емисии (да се чете Volkswagen group), от друга, че не се страхуват от пристигането на нови конкуренти, като могат да разчитат на автомобилна култура, изградена от десетилетия проучвания и иновации (да се чете BMW), но германските производители, в светлината на фактите, са изостанали с електрическите коли.

 

volkswagen-ev-production-in-zwickau-germany

 

Ако по-рано се смяташе, че борбата за надмощие е двупосочна между тези, които искаха електрическата кола от самото начало (Tesla) и онези, които най-много вярваха в нея, за да се изправят пред нова фаза от историята (VW) сега, гледайки числата, се оказва, че ако има някой, който може да тревожи американската марка, този някой идва от Китай.

Китайската BYD ще завърши годината с 820 000 продадени бройки. SAIC (която освен всичко друго притежава и MG) ще завърши с около 700 000 регистрации с нулеви емисии. Volkswagen е надминат до голяма степен и от двете.

 

foto---tesla-model-y-rosso-micalizzato-e-grigio-scuro-metallizzato

 

Извън Volkswagen group, BMW ще завърши 2022 г. с около 180 000 продадени електрически автомобила, а Мерцедес със 130 000. Това са отлични резултати, като се има предвид факта, че са компании, които имат премиум настройка и модели, които като цяло са доста скъпи.

Но NIO, базираният в Шанхай производител, който е създаден само преди 8 години, според Automobilwoche, ще продаде 120 000 електрически коли. Разрастване с темпове, за които европейските производители могат само да мечтаят.

 

byd-atto-3

 

Електрически автомобили, продадени през 2022 г.
Tesla - 1 300 000
BYD - 820 000
SAIC - 700 000
Volkswagen - 500 000
BMW - 180 000
Mercedes - 130 000
NIO - 120 000

Според уебсайта Statista най-продаваните електрически автомобили в Европа през първите 9 месеца на годината са Tesla Model Y, Tesla Model 3 и електрическият Fiat 500. Няма германци на подиума и Volkswagen се утешава с четвъртото и петото място на VW ID.4 и Skoda Enyaq и с данните за продажбите за октомври, които показват най-известните му ID на първите две места на месеца.

 

Screenshot 2022-11-27 121106

 

Tesla Model Y - 83 604
Tesla Model 3 - 55 325
Fiat 500е - 47 269
Volkswagen ID.4 - 412.183
Skoda Enyaq - 36 429

Проблемът с положението на немските производители не се отнася до гамата, моделите в ценовата листа са съобразени с изискванията на пазара. Това се отнася както за Volkswagen Group, така и за автомобили като BMW iX или Mercedes EQS, коментира още Insideevs.

 

bmw-ix1-inizia-la-produzione-a-regensburg (1)

 

Ако има проблем за решаване, той се отнася до производството. Липсата на чипове и като цяло на компоненти забавя поточните линии и удължава времето за чакане. В Германия Audi Q4 e-tron отнема 2 години от момента на поръчката до доставката.

Във Volkswagen също така има проблем със софтуера, а трудностите, с които се сблъскват, забавиха плановете на повече от един фронт - от електрическия Macan до проекта Trinity. След като те бъдат решени и започне производството на ново поколение електрически модели, групата трябва да може да ускори темповете. Става въпрос също така както за способността да се построи електрическа кола само за 10 часа (същото време, което отнема на Tesla в Gigafactory в Берлин), така и за въвеждането на пазара на ID.2 и неговите производни.

 

mercedes-eqs-450-ansicht-von-schrag-vorne

 

Засега Tesla е лидер на пазара на електрически автомобили. Компанията беше сред първите, които повярва в тях безрезервно и разработи множество технологии, които гарантират предимство пред конкуренцията и революционизира производството с методи, толкова иновативни като този на макси-формите, направени с Giga Press.

Но дори Илон Мъск не може да спи спокойно, защото съперниците се движат по-бързо от очакваното. В Китай, например, много марки правят модели, които директно се опълчват на Tesla. Например Byd, Xpeng или дори само NIO. Всички те бързо наваксват с технологиите и вече са напред по отношение на качество и надеждност.

 

2024-chevrolet-silverado-ev-trail-boss

 

След това има вътрешна американска конкуренция на Tesla. Досега се олицетворяваше от Lucid Motors или Rivian. Но сега се виждат вече и компании като Ford (справят се много добре както с BEV, продадени през 2022 г., така и с F-150 Lightning) или като GM, който преследва Tesla и със сигурност ще продаде 1 милион коли, захранвани с батерии до 2025 г.

 

 

0 от 500