fallback

Първият кросоувър слезе от конвейера на „Москвич“

Бившият завод на Renault започна да прави коли по китайски лиценз

Преди по-малко от 6 месеца френският производител Renault прекрати дейността си в Русия, като заводът му в Москва премина в собственост на градската управа. Сега предприятието започна ново производство, като от конвейера му слязоха първите автомобили от възродената марка „Москвич“.

Засега в завода се осъществява сглобяването на модели на китайската марка JAC, като първият от тях ще се предлага под името „Москвич 3“. Това е автомобил, предназначен за ежедневни пътувания, оборудван с бензинов двигател (китайски с турбо) със 150 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна механична или CVT.

Размери на новия кросоувър, в чиято основа е моделът JAC JS4, са дължина от 4410 мм, широчина - 1800 мм и височина -1660 мм. Разстоянието между двете оси е 2620 мм.

Плановете на възродената марка са до края на годината да бъдат произведени поне 400 бройки от „Москвич 3“, които ще бъдат пуснати на продажби. Обемите на производство ще нараснат в началото на 2023 година, като вече са ясни и ориентировъчните цени на кросоувъра – те ще варират между 27 000 и 33 000 долара.

През 2023 г. трябва да стартира производството и на електрическия кросоувър - „Москвич 3е“, в чиято основа ще бъде китайският JAC E40X. За него са предвидени електромотор с мощност 68 к.с. и батерия, чийто капацитет не се съобщава официално, но е известен пробегът с едно зареждане – 410 км.

fallback
  • #19
    Миленков ( преди 1 година )
    Поради ембаргото сигурно няма да е достъпен на пазара в нашата страна.
  • #18
    Fury ( преди 1 година )
    До Тинтири минтири! Стига бе, да не би Люксембург, Швейцария, Белгия, Нидерландия, Гърция, Сингапур и т.н от богатите страни да имат собствени производства на автомобили. България произвежда компоненти, което е световна практика.
  • #17
    Tanko ( преди 1 година )
    Навремето сглобявахме москвич с руски части,сега руснаците го сглобяват с китайски. Дотам стигнаха.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    А не е руснаците да нямат пари, работна ръка, ресурси и акъл. Просто както и при нас наследството от соц-а е всичко да се прави по втория начин и само да се симулира дейност. Както през последната година видяхме, дори армията, която уж беше най-модерна, им се оказа само на книга.
  • #15
    до 13 ( преди 1 година )
    Да компонентите са правени в Китай, но са измислени как, какво, защо от компанията която ги е поръчала. Докато тук освен емблемата друго руско няма. Това е смешното в Русия работят всички големи авто проиводители от 25 и нагоре години. И като си тръгнаха какво? Руснаците не могат да възпроизведат нищо. Върнаха в производство 15-20 годишни агрегати. Виж Китай за по-кратко време се научиха да правят всичко и могат да конглокират всичко западно.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия е молив не могат без чужда помощ.
  • #13
    Djimito ( преди 1 година )
    Аз да питам, имали изобщо производство каквото и да е кат се почне от мерцедес...... Са мине през бош..... И която и да е друга марка от...... Така наречените скъпи марки която да не е с... Ако не цяла то 50% компоненти от Китай. "ако не е правено в Китай не е оригинално" Несам русофил ни за Европа гледам истината и реалността. ТАКА ЧЕ СПРЕТЕ ДА СИ ЧЕШЕТЕ ЕГОТО И УПРАЖНЯВАТ ЕГОЦЕНТРИЗМА С ГЛУПОСТИ. БИЛО КИТАИСКО МИ ША Е ДЕ Е ЕВРГЕИСКОТО... НЕМА НЕМА И ДА ИМА ЩО СИЧКО ИДЕ ПА ОТ КИТАЙ. ПОЗДРА ...
  • #12
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Аз съм Цеко Сифоня.Цял ден гаджета гоняНа баща ми с Москвича, Щото Цеко Сифоня е егати пича!
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    а стига бе Бyлгap bulgar ли цензурирате
  • #10
    До тинтири ( преди 1 година )
    През 60-те произвеждахме - *** Рено. Да в началото е било само да го окомплектоваме, но към края вече сме правили голяма част от компонентите. Дори сме спечелили договор с Алпин (по онова време не е било част от Рено). И защо спряхме? Защото първо не може просперираща комунистическа страна да произвежда упадъчен изостанал капиталистически автомобил. И второ защото еСCeCеPе-то започва да прави великата и иновативна Жигула. И как ние ще сме й конглокенция?
fallback
Последни