Италианската компания 777 Motors, основана от предприемача и колекционер Андреа Леви, представи първото си творение - 777 Hypercar. Идеята на Леви е да построи кола, хомологирана само за писта и свободна от всякакви разпоредби. Първият пълно мащабен прототип ще бъде представен и показан на пистата „Монца“ през 2023 г.
Само седем екземпляра от 777 ще бъдат произведени, като доставките са планирани да започнат през 2025 г. Всички 777 ще бъдат „паркирани“ на известната писта, защото фирмата на Андреа Леви ще има фиксирана локация там. Ентусиастите ще могат да се възхищават на автомобила всеки ден и да научават повече за проектите на марката.
Разбира се, всичко това си има цена - 777 Hypercar ще струва с всичките си екстри поне 7 милиона евро. Това включва освен автомобила, времето на пистата „Монца“ с поддържащ екип от инженери, когато собственикът иска да шофира. Компанията 777 Motors ще бъде домакин на 14 специални събития в продължение на две години, в които притежателите на хиперавтомобила ще могат да се насладят максимално на машината. Преди това в дома на собственика ще бъде доставен професионален GT симулатор от Tech & Sym на стойност около 100 000 евро. Той е изграден върху шаси на Dallara и е в състояние да възпроизведе точно поведението на 777.
Колата е замислена да не отговаря на определени стандарти по отношение на стил, аеродинамика и мощност и затова инженерите са получили възможност да създадат машина, която е екстремна във всяко отношение. Нещо повече - 777 е мобилна лаборатория за нови решения, които биха могли да дебютират в моторните спортове или шосейните суперколи, информира Motor1.
Създадена чрез сътрудничество с много субекти в автомобилния свят, машината има хомологиран от FIA карбонов монокок и каросерия, проектирана е от Умберто Палермо и притежава спираща дъха форма с препратки към автомобили LMP1. В сравнение с тези състезателни машини, хиперавтомобилът на Леви има дизайн, който е по-малко ограничен от регулациите и следователно може да се похвали с различни решения, като тънки фарове, които се простират в страни или гигантското задно крило.
Спирачките, окачването и скоростната кутия идват от света на състезанията и са разработени в сътрудничество с много партньори, които са участвали в състезания за издръжливост като „24-те часа на Льо Ман“ и „24-те часа на Дайтона“.
Двигателят е атмосферен, 4,5-литров V8 с въртящ момент 9000 оборота в минута. Няма електрификация. Това се прави, за да се поддържа теглото възможно най-ниско и с 900 кг автомобилът е много лек. Двигателят е проектиран да работи със синтетични горива, които позволяват 65 процента намаление на емисиите на CO2, без да се губи нищо по отношение на звука и производителността. Максималната скорост е 370 км/ч.
Още снимки - вижте в галерията: