Голяма кола със задвижване на всички колела като правило е комбинация от висок ресурс и скъпа поддръжка. В случая експертите от изданието ZR избраха 6 автомобила на възраст между 8 и 12 години, струващи до 50 000 лева. Общото между тях е, че са с големи размери – дължина 4,8-5,0 метра, а пробегът им е до 200 000 км.
Някои от тези модели не са особено популярни в Европа, но могат да бъдат открити и тяхната покупка определено си заслужава. Като цяло, според експертите, всички те са се доказали като достатъчно здрави, въпреки че си имат някои слабости. И ако за тях са били полагани качествени грижи, те ще служат вярно и на новия си собственик.
Големи и здрави кросоувъри до 50 000 лева (ГАЛЕРИЯ):
Дължина - 4807 мм, просвет - 218 мм.
Богатото оборудване и премиум-материалите са сред предимствата на модела, а също така и голяма гама от двигатели. Атмосферният 3.2 (243 к.с.) се счита за най-добър, докато най-мощният – 4.4 V8, не се слави с голям ресурс, като е труден и скъп за ремонт. Най-масов е бензиновият 2.5 с турбо (210 к.с.), като той е с 5 цилиндъра и изкарва 300 000 км.
При него понякога се запушва вентилацията на картера, фазопревключвателите се повреждат, а уплътненията текат. Ангренажният ремък невинаги издържа на обещаните 120 000 км, докато водната помпа, термостатът, горивната помпа са непредвидими.
Петцилиндровият дизел 2.4 (три версии, 163–200 к.с.) е един от най-добрите в света, но само до пробег от 200 000 км. Сред слабите места са вихрови клапи, задвижващият механизъм на турбината, обтегачът на ремъци и хидравлични повдигачи. Въпреки това, с перфектно обслужване, изкарва 400 000 км.
Автоматът Aisin TF-80SD не поднася неприятни изненади, като изкарва 300 000 км. Каросерията е висока устойчивост на корозия, но шасито не особено здраво, като това се отнася за лагерите на колелата, „сайлент-блоковете“ и кормилните пръти. Електрониката също е капризна, като ремонтите (не само на нея) са скъпи.