Голяма кола със задвижване на всички колела като правило е комбинация от висок ресурс и скъпа поддръжка. В случая експертите от изданието ZR избраха 6 автомобила на възраст между 8 и 12 години, струващи до 50 000 лева. Общото между тях е, че са с големи размери – дължина 4,8-5,0 метра, а пробегът им е до 200 000 км.
Някои от тези модели не са особено популярни в Европа, но могат да бъдат открити и тяхната покупка определено си заслужава. Като цяло, според експертите, всички те са се доказали като достатъчно здрави, въпреки че си имат някои слабости. И ако за тях са били полагани качествени грижи, те ще служат вярно и на новия си собственик.
Големи и здрави кросоувъри до 50 000 лева (ГАЛЕРИЯ):
Дължина - 4880 мм, просвет - 217 мм.
Резервните части и ремонтите са малко по-евтини от тези на японските и европейските модели. Първото Mohave е на рамна конструкция, като има версии както с включващо се задвижване на четирите колела, така и с постоянно.
Бензиновият атмосферен двигател 3.8 (274 к.с.) е здрав, но харчи масло. Той обаче е доста рядък. По-добрият вариант е 3,-литровият дизел (250 к.с.), но трябва да се внимава с пиезо-инжекторите, които са мното чувствителни към горивото. Проблеми може да се появяват при свещите и най-вече в техния блок за упранлеие.
Системата EGR трябва да се почиства редовно. Ангренажната верига изкарва 200 000 км, а ресуртът на мотора е около два пъти по-голям.
Скоростните кутии са 6-степенна (до 2011 г.) и 8-степенна. И двете за ZF, като са достатъчно издръжливи, освен ако колата не се подлага на често форсиране. Оплаквания от шасито няма, а каросерията не гние. Качеството на боята и лака обаче не е много добро. При по-старите автомобили има проблеми с ABS-сензорите (най-вече с кабелите), камерата за задно виждане и стандартната музикална уредба.