IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Плюсове и минуси на чип-тунинга

Този метод увеличава значително мощността на мотора, но има и своите недостатъци

Много шофьори предпочитат автомобили с мощни двигатели. И това се обяснява не толкова с любовта към високоскоростното шофиране, колкото с желанието да се извлече най-добрата динамика и ускорение от автомобила. Чувствителната реакция на педала  на газта помага на шофьорите както при маневриране в градски условия, така и при изпреварване на други автомобили на магистралата.


чип-тунинг


А с т.нар. чип-тунинг или препрограмиране на електронния блок, увеличаването на фабричния капацитет на вашия "железен кон" е много по-лесно, отколкото изглежда. Трябва обаче да знаете, че чип-тунингът увеличава значително мощността на мотора, но има и своите недостатъци .

Както бе споменато по-горе, чип-тунингът е лесният и популярен начин за увеличаване на мощността на вашата кола. Не предполага никаква намеса в механичната част, като интервенцията се свежда до промяна на параметрите на електронния блок за управление, отговорен за управлението на работата на двигателя с вътрешно горене.

Като начало, нека разгледаме недостатъците на метода - те се крият във факта, че изискванията за качество на горивото се увеличават. Заедно с това се увеличава токсичността на отработените газове и концентрацията на CO.

Освен това е изключително трудно да извършите настройка на чип сами или да поверите колата  си на фирми без опит, така че подобно надграждане включва контакт със специалист и съответно доста допълнителни разходи. Ако говорим за плюсовете, те са следните:

Увеличаване на въртящия момент и количеството конски сили

Подобрена реакция на педала на газта при натискане

Изравняване на турбо лаг фактора при двигатели с турбокомпресор

Отстраняване на проблеми при стартиране на незагрял двигател през студен период, премахване на плаващи обороти и подобряване работата на двигателя с вътрешно горене при включена климатична система

Няма отрицателно въздействие върху ресурса на колата. Всичко това обаче, ако се направи както трябва. За това избирайте добре сервизите и ако сте решили да правите чип тунинг на колата си не залагайте на най-евтините оферти.

Иначе, по отношение на цена/качество чип-тунингът показва най-добър резултат. Освен това е много по-лесно да го изпълните, отколкото при намеса в механичната част, а ако възникнат повреди или искате да се върнете към предишния фърмуер, това може да стане само за 10 минути.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Карам е90 ( преди 1 година )
    2.0 нагоре носи на чип тунинг, но най-вече си зависи от задкормилното устройство колата колко ще издържи. Затова си сметнете буталата с ковани, ако трябва някой спортен вал сложете и първи стейдж на чипа, а не повече. Защото иначе ще сгъне. Опитвал съм най-различни опции и съм видял, 1ви стейдж е достатъчен. Ако толкова държиш колата ти да е изтребител - купи си нещо спортно. Чип тунинг на стокова кола може да я убие
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 1 година )
    Плюсовете са по-бързо ускорение и респективно мощност за сметка на разхода на гориво и ресурса на мотора
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Цеко ( преди 1 година )
    чип тунинга може и да вдига мощността, но увеличава турбо лага и намалява ресурса на двигателя; не съм сигурен колко чипаджии гледат температурите на изгорелите газове и налягането в цилиндрите
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До моментар 1 ( преди 1 година )
    Глупости говориш... 1.8Т държи до към 270-280 коня с доста раздаване на газ, без да се пипа двигател, вече над 300 му трябват биели и бутала, той стоков в S3 и TT излиза с 225 коня. А 2.0tfsi във второто поколение на S3-ката от завода е 265 коня...
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Меко казано, доста нескопосана и аматьорска статийка....Да не влизам в подробности, че скоро започва поредният мач....
  • #1
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "...Няма отрицателно въздействие върху ресурса на колата..." Да ама не. Зависи от конткретния двигател. Повечето дизели особено от 2.0 нагоре почти винаги носят на тормоз. 1.6-ците не толкова. Бензините някои да други не. Например по принцип здравия 1.8 турбо на ваг (ако не броим яденето на масло в някои години) не носи, но наследника му 2.0 можеш да го надуеш от 190 до 270 без грижи. Обикновено турбо и съединител го ядат от чип тунинг