Напоследък „пълнежът“ на нов „фърмуер“ се използва за премахване на много проблеми или за лечение на хронични „болести“ на напълно обикновени серийни двигатели. Разказваме ви какви неизправности могат да бъдат отстранени чрез чип-тунинг.
Нека започнем с така наречения EGR клапан , тоест рециркулация на отработените газове. Намира се в много модели с цел подобряване на екологичните им характеристики. Основният проблем на възела е, че с течение на времето клапанът се запушва със сажди, започва да „залепва“ и колата спира на празен ход или в движение.
Смяната на клапана е скъпа. Следователно услугата „нов фърмуер“ прави така че блокът за управление на двигателя да спре да „вижда“ EGR-а. След това двигателят работи отново без прекъсване.
Освен това, намеса във фърмуера е необходима, когато, да речем, премахвате катализатор или когато премахвате филтър за твърди частици. Всичко това се прави в употребявани автомобили, спестявайки на собствениците от много проблеми. Например закупуване на скъп катализатор.
Напоследък процедурата за увеличаване на оборотите на празен ход на двигателя също набира популярност. Постепенно това става популярно сред собствениците на автомобили с малки двигатели. И тъй като имаме кросоувъри с трицилиндрови агрегати, такъв чип тунинг е гарантиран успех.
Факт е, че трицилиндровият агрегат е труден за балансиране. В резултат на това цялата кола трепери на празен ход. А постоянните вибрации са спътници на много проблеми. Крепежните елементи на пластмасовите вътрешни части страдат най-много. С течение на времето това води до появата на неприятни шумове. Разклащането прекъсва контактите на ел.системата, гумените линии на охладителната система се износват преждевременно и т.н..
Увеличаването на оборотите на празен ход с т.нар. чип-тунинг почти напълно премахва вибрациите. Но разходът на гориво става малко повече. Това обаче е много малка цена за комфорт и увеличаване на ресурса на автомобилните агрегати.
Между другото, тази процедура е полезна и за автомобили с CVT трансмисии. С нея се отстраняват възможни проблеми, свързани с ниско налягане на работния флуид, което възниква при студен старт през зимата.