fallback

Продажбите в Европа растат за трети пореден месец

Основната заслуга е на VW Group, която отчита сериозно увеличение

Продажбите на нови автомобили в Европа отбелязаха трети пореден месец на ръст през октомври със 745 855 продадени бройки, като основна заслуга за това има Volkswagen Group, сочат данните на Асоциацията на производителите (ACEA).

Увеличението за миналия месец е с 12,2% на годишна база, което показва, че пазарът се възстановява, след като през периода януари-юли беше отчетен спад заради недостига на електронни компоненти. Ръст се отчита на основните пазари на Стария континент - Германия (+16,8%), Италия (+14,6%), Испания (+11,7%) и Белгия (+21,6%). Франция също отбеляза увеличение - с 5,5%.

Европейските цифри обаче остават далеч от рекордите, регистрирани преди пандемията, с продажби над един милион превозни средства през октомври 2017 г. и 2019 г. През първите десет месеца на 2022 г. пазарът остава с 8,1% под същия период през 2021 г.

Увеличените резултати до голяма степен се дължат на Volkswagen Group, която е най-големият производител в Европа. Концернът е продал 190 255 автомобила – увеличение с 41,7% на годишна база, благодарение на марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Porsche обаче регистрира спад от 16,2%.

На втора позиция е Stellantis, който записва лек спад от 4,3%, със 141 500 продадени автомобила. Неговите марки Peugeot, Fiat и Citroen отчитат намаляване на продажбите, докато Opel и Jeep остават стабилни. Групата Renault също остава стабилна със 76 916 продадени автомобила (+0,2%), като се отчита много силно представяне на Dacia, което контрастира със спада на марката Renault.

fallback
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    Видя се единствено че си негрАмотен ФВ са с ръст в продажбите което е противоположно на твоето твърдение че продавали по-малко
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Видя се чия стратегия е по-печеливша в условията на недостиг на чипове. Европейците и американците прецениха, че е по-добре да продават по-малко бройки, но с по-високо оборудване и високи печалби, които да инвестират в електромобили. Тойотка лакомо се нахвърли да завзема пазарен дял, но се оказа без печалба (дори на загуба в САЩ), без електромобили и без бъдеще.
  • #6
    Факт ( преди 1 година )
    Няюа как нещо друго да се прокрадне в Европа освен немските кинефи след като Германия е сложила ръка на този континент с подкрепата на псевдодържави като Холандия ЮК и скандинавските дръжави
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде стига с тези пародии на коли. Дачия Спринг я виждаш що за кола е, произвежда се в Китай по европейски спецификации и колко пари излиза. Също защо японските кей кар-ове не са фурор заради ниската си цена?
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Ако един автомобил струва 4 000 долара в Китай е колко пък да са му всичките мита такси и какви ли не глупости, за да стигне 20-30 000 долара, колкото струва подобен автомобил в Европа? Дали пък няма да направят завод в Европа като Тесла, за да избегнат както транспорта така и митата? Само въпрос на време е. Ако европейските производители не действат изключително бързо, ще имат огромни проблеми в бъдеще.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Че китайците имат какво да предложат имат.Но като сложиш мито, хомологация, изграждане на сервизна мрежа и т. н. цените им няма да са толкова различни от тези на европейските производители. И ако не предложат достаа сериозно качество едва ли ще имат кой знае какъв успех.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е пропаганда . Китайците са номер едно и ще завладеят европата :)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещата постепенно си идват на мястото и жълтият хартиен тигър скоро ще бъде смачкан на топка и захвърлен в кофата.
fallback
Последни