Продажбите на нови автомобили в Европа отбелязаха трети пореден месец на ръст през октомври със 745 855 продадени бройки, като основна заслуга за това има Volkswagen Group, сочат данните на Асоциацията на производителите (ACEA).
Увеличението за миналия месец е с 12,2% на годишна база, което показва, че пазарът се възстановява, след като през периода януари-юли беше отчетен спад заради недостига на електронни компоненти. Ръст се отчита на основните пазари на Стария континент - Германия (+16,8%), Италия (+14,6%), Испания (+11,7%) и Белгия (+21,6%). Франция също отбеляза увеличение - с 5,5%.
Европейските цифри обаче остават далеч от рекордите, регистрирани преди пандемията, с продажби над един милион превозни средства през октомври 2017 г. и 2019 г. През първите десет месеца на 2022 г. пазарът остава с 8,1% под същия период през 2021 г.
Увеличените резултати до голяма степен се дължат на Volkswagen Group, която е най-големият производител в Европа. Концернът е продал 190 255 автомобила – увеличение с 41,7% на годишна база, благодарение на марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Porsche обаче регистрира спад от 16,2%.
На втора позиция е Stellantis, който записва лек спад от 4,3%, със 141 500 продадени автомобила. Неговите марки Peugeot, Fiat и Citroen отчитат намаляване на продажбите, докато Opel и Jeep остават стабилни. Групата Renault също остава стабилна със 76 916 продадени автомобила (+0,2%), като се отчита много силно представяне на Dacia, което контрастира със спада на марката Renault.