fallback

Продажбите в Европа растат за трети пореден месец

Основната заслуга е на VW Group, която отчита сериозно увеличение

Продажбите на нови автомобили в Европа отбелязаха трети пореден месец на ръст през октомври със 745 855 продадени бройки, като основна заслуга за това има Volkswagen Group, сочат данните на Асоциацията на производителите (ACEA).

Увеличението за миналия месец е с 12,2% на годишна база, което показва, че пазарът се възстановява, след като през периода януари-юли беше отчетен спад заради недостига на електронни компоненти. Ръст се отчита на основните пазари на Стария континент - Германия (+16,8%), Италия (+14,6%), Испания (+11,7%) и Белгия (+21,6%). Франция също отбеляза увеличение - с 5,5%.

Европейските цифри обаче остават далеч от рекордите, регистрирани преди пандемията, с продажби над един милион превозни средства през октомври 2017 г. и 2019 г. През първите десет месеца на 2022 г. пазарът остава с 8,1% под същия период през 2021 г.

Увеличените резултати до голяма степен се дължат на Volkswagen Group, която е най-големият производител в Европа. Концернът е продал 190 255 автомобила – увеличение с 41,7% на годишна база, благодарение на марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Porsche обаче регистрира спад от 16,2%.

На втора позиция е Stellantis, който записва лек спад от 4,3%, със 141 500 продадени автомобила. Неговите марки Peugeot, Fiat и Citroen отчитат намаляване на продажбите, докато Opel и Jeep остават стабилни. Групата Renault също остава стабилна със 76 916 продадени автомобила (+0,2%), като се отчита много силно представяне на Dacia, което контрастира със спада на марката Renault.

fallback
  • #18
    До #13 ( преди 1 година )
    УК и Турция може да не са в ЕС, но имат споразумения за безмитно движение. Все едно са произведени в ЕС, както стои въпроса и с много други стоки
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама можели да не отчитат ръст тия душегуби.Много реклама, много нещо.
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    Е ми нали купиха ФВ Юръпкар най голямата компания за коли под наем и сега набутаха фау вета за под наем други коли нимойш наеми.Така действат и "продават" Фау Вйе
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Ей тез ФВ много служители имат бе. 7-8 милиона служебни коли да имат.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Немците са ми ясни 90% от фау ве са вътрешнофирмени продажби все едно супермаркет да продава сиренето си основно на касиерките толкоз за тия злитаци
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    АМа то ЮК и Турция не били в ЕС мъ смешкоо а в Чехия и Франция ограничено производвтво с по две цехчета да не застрашават немските некадърници
  • #12
    До долния ( преди 1 година )
    *** то ЮК и Турция не били в ЕС *** *** а в Чехия и Франция ограничено производвтво с по две цехчета да не застрашават немските некадърници
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    8, с0п0л японски, м'чи тя кризата свършила, ***, 2 години се влачи, продажбите вече се нормализират. Освен на Тойотка, де. При нея падат.
  • #10
    хм ( преди 1 година )
    до #9 А заводите им във Франция, ЮК, Чехия и Турция какво са ?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота втора по продажби в ЕС а дори няма зявофи в Европа
fallback
Последни