Появи ли се такъв шум във високоговорителите на вашето радио, то е необходимо да се свържете с интелигентен електротехник. Въпреки това, много шофьори смятат, че няма нищо страшно в такъв „музикален“ проблем и можете спокойно да шофирате, въпреки че това е фундаментално погрешно. Защо, обясняваме сега.
Музиката от аудиото затихва и се чува тихо свистене, пряко зависимо от работата на педала на газта. Да, "мелодия" и "децибели" по някакъв начин са свързани с оборотите на оборотомера, което предизвиква още повече дразнене. Сигурно кабелите са проблемни или нещо в радиота се е повредило от вечното друсане по многострадалните ни пътища. Така си мислят много от водачите, сблъскали се с този проблем.
Приблизително половината от собствениците на автомобили ще се откажат и ще изтърпят неудобствата от този музикален съпровод. Другата половина все пак решават да разберат проблема и ще бъдат неприятно изненадани: Въпросното свирене е само симптом, а „допълнителната нотка“ влияе на работата на двигателя с вътрешно горене. Но как?
Проблемът не трябва да се търси в аудио уредбата, а на съвсем различно място - под капака. Колкото и да е странно, въпреки че автомобилната акустика е чувствителна към неизправности на цялото електрическо окабеляване на автомобила, тя реагира особено благоговейно на поведението на силно натоварени контактни групи.
Например кабел маса, или пък кабели на свещите. Именно там, между свещите и бобините, може да се образува прекъсване, което ще се чуе и по радиото. Как да търсим? Много е просто: достатъчно е през нощта, която сега започва в шест вечерта, да отворите капака и да помолите съсед да запали колата.
Искрите, съизмерими с новогодишните фойерверки, ще ви подскажат, че проводниците за високо напрежение трябва да бъдат сменени. След проверка и почистване на "масата", обработка и затягане на клемите , както и смяна на кабелите за свещи, проблемът ще бъде решен в три от четири случая.