fallback

Subaru представи новата Impreza

Седанът и ръчните скорости отпадат от гамата на модела, появява се версия RS. Но не и за нас в Европа

Японският производител Subaru представи 6-ото поколение на Impreza, което дебютира на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Мястото не е случайно подбрано, защото именно там се състоя и премиерата на първата генерация през 1992 г.

Новата Impreza ще се предлага само като хечбек (седанът отпада от гамата), като излиза в три версии - Base, Sport и RS. Първите две са оборудвани с 4-цилиндров „боксер“, развиващ 152 к.с. и 197 Нм, докато RS получава 2,5-литров „боксер“ със 182 к.с. и 247 Нм. Ръчни скорости няма да се предлагат, тоест всички варианти са със CVT, като при Sport и RS има симулиран 8-степенен режим с предварително зададени съотношения на предавките и лостчета за превключване зад волана.

Както и досега, Impreza продължава да се предлага стандартно със задвижване на всички колела. От Subaru обаче посочват, че системата е подобрена и реагира по-бързо, като разполага с векторизиране на въртящия момент.

Външният стил е еволюция на сегашния дизайна на модела. Решетката е малко по-голяма, а фаровете имат по-остра форма. Промените отзад са по-забележими заради вилообразните задни светлини и откритите изпускателни тръби.

Новостите в салона са много повече. Новата Impreza се предлага с 11,6-инчов портретно ориентиран екран на информационна-развлекателната система, която поддържа безжичните версии на Apple Carplay и Android Auto. Подобно на Outback и Legacy, началните версии се предлагат с двойни 7,0-инчови дисплеи.

За по-вълнуващо изживяване при шофиране Impreza, моделна година 2024, получава версия на електронната кормилна рейка с двоен пиньон от WRX. От Subaru са категорични, че това води до подобрена реакция и по-директно усещане при завъртане на волана.

Новото поколение на модела получава подобрена версия на технологията за подпомагане на водача EyeSight. Тя предлага по-широко зрително поле и може да разпознава велосипеди и пешеходци на кръстовища. Превозните средства, които имат функция за разпознаване на мъртвата зона с асистент за поддържане на лентата и предупреждение за напречен трафик отзад, получават и система за автоматично аварийно управление.

Топ-версията RS (червената на снимките) ще се отличава от останилите с по-агресивен вид с тъмно сива облицовка на решетката, страничните прагове, капаците на огледалата и 18-цоловите джанти. LED-фарове и фарове за мъгла са стандартни за този вариант. Отвътре седалките са от черен плат с червени подложки. Тапицерията е комбинация от бронзово сиво и симулирани елементи от въглеродни влакна.

Продажбите на новата Impeza ще стартират през пролетта, обявиха от компанията-производител. Тогава ще станат ясни и цените на модела.

Още снимки на новото Subaru Impreza - вижте в галерията:

Снимки: Subaru

fallback
  • #18
    до #17 ( преди 2 години )
    Точно така е колега. При цена на бензина в САЩ 1$ за 1л разликата 35 000$ са 35т бензин. С това количество минаваш около 500 000 км. Някой ако може да ми каже къде е точно сметката от цялата тая работа да си на скъпа електричка. Сметките никак не излизат. Още повече, че за тези километри ще си сменил една батерия, която е на цената на ново Субару. Да не говорим, че хората карат средно по 15 000 км на год. Хипотетичното избиване на цената ще се случи след 30 г. Де го Киро на кирия?
  • #17
    Муахаха ( преди 2 години )
    Колата си е супер! В щатите цената на импреса започва от 20 000 долара и в най-ниското си оборудване пак е супер накичена с екстри!Включително всички системи за безопасност и 4x4. И специално за ел. феновете които неминуемо ще налазят да коментират - Това са минимум 20 000 долара по малко от най-достъпната електричка с 4х4! Прехваления модел 3 е поне с 35 000 долара по-скъп!Това е страааашно много бензин, пичове, страаашно много!
  • #16
    Уча се ( преди 2 години )
    Какви са тези симулирани предавки и какви са тези портретни дисплеи ?Това кола ли е или детска играчка ?
  • #15
    До 4 ( преди 2 години )
    Кои имате електромобили бе ***?!?! На мама голф четворката ако ти даде да покараш в неделя си удряш гъзъ в тавана от кеф!!! След 7-8 години ако ти попадне такава импреса ще упищиш цялото село от кеф! Аман от мечтатели!!! Имал електромобил ... Ми Субару имат бе Солтера му викат, вади 80 000лв и си ти!Първи гъзар в селото на електричарите!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Супер е колата в Сащ е най евтината и с прекрасно 4x4.
  • #13
    112 ( преди 2 години )
    Това CVT ме отблъсква, жалко за ръчните скорости ...
  • #12
    Fury ( преди 2 години )
    До # 10! Ама няма лошо, който иска ръчка си прави индивидуална поръчка като в момента в САЩ. Е може и да излезе по-скъпо, но кефа цена няма!
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    9, как може да си толкова неадекватен? Да съм написал някъде "автоматична"? Фактът важи за всички СК. Тук сякаш пише най-голямата интелектуална тиня на България.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    #6 - същата логика стои и зад автономното управление на автомобилите. Каква е тази изостаналост - да въртиш волан и да решаваш къде да завиеш? То си има вече компютър да мисли вместо теб. НО винаги ще има хора които искат да имат повече контрол - и ръчните скорости са такъв вид инструмент.
  • #9
    Of № 8 ( преди 2 години )
    То понеже при автоматичните скорости няма скоростна кутия!!!
fallback
Последни