fallback

Кои са най-здравите и най-трошливите 10-годишни коли?

Небивало пропадане на Toyota и успехи за по-малки японски компании в класацията на TUV за 2023

Покупката на автомобил втора ръка често е по-разумното решение - особено при главозамайващата инфлация в цените на новите коли през последните две години. Но то може да бъде и доста рисково. Кой употребяван автомобил ще ви служи вярно и кой ще ви докара до фалит от ремонти? Повечето класации, които се мъчат да дадат отговори, са просто начин да се прави трафик в интернет. Сред малкото изключения е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, която разчита не на съмнителни анкети сред клиенти, а на резултатите от техническите прегледи на милиони автомобили.          Снимка: TUV SUD           Все пак, преди да видите кои са най-здравите и най-чупливите 10-годишни автомобили, две предупреждения. Първо, определяйки процента дефекти, TUV не прави разлика между "евтини" и "скъпи" повреди - тоест между изгоряла крушка и колапс на окачването. И второ, това са коли, карани и поддържани в Германия. Докато онова, което пристига в Дупница и Горубляне, най-често е или тежка застрахователна щета, закърпена у нас, или изцеден от каране служебен автомобил. Класацията все пак е полезен ориентир, но при покупка винаги разчитайте на внимателна техническа инспекция, преди да вземете решение.            Най-здравите 10-годишни коли според TUV 2023 (ГАЛЕРИЯ):

             Както виждате, в Топ 20 попадат 13 автомобила на германски марки, плюс още два, които де факто са разработени от германци. Бихме заподозрели хората в TUV в пристъп на патриотична гордост, но истината е, че само допреди няколко години в класацията доминираха японците, начело с колите на Toyota. Сегашното пълно отсъствие на компанията от Топ 20 може би се обяснява с понижени стандарти за качество покрай стремежа й да стане най-големият производител в света в началото на миналото десетилетие, както и да поддържа рекордно висок марж на печалба. Сега най-челното класиране за Toyota e 30-о място (Auris).

След най-здравите автомобили все пак попадат четири "японки", но те са дело на по-малки компании. Mitsubishi ASX например е най-челно класираният автомобил извън премиум производителите. В двайсетицата попада и един шведски модел за цвят. За сметка на това класацията изглежда катастрофално за френската автомобилна индустрия - най-челно класираната френска кола е едва на 59-о място, и при това става дума за миниатюрния Citroen C1, произвеждан съвместно с Toyota. Цели шест френски модела попадат в червената зона, а Renault Twingo и Renault Clio държат убедително двете последни места, изпреварени дори от собствената си бюджетна марка Dacia.         В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A1 - 20,1%; 22. Mercedes GLK - 20,2%; 22. Volvo XC60 - 20,2%; 24. Audi A4/A5 - 20,3%; 25. BMW X5/X6 - 20,4%; 26. Skoda Yeti - 20,8%; 27. VW Golf - 20,9%; 29. Suzuki Grand Vitara - 21,0%; 30. Toyota Auris - 21,2%; 31. BMW X3/X4 - 21,9%; 32. Mercedes A-Class - 22,2%; 33. VW Up - 22,5%; 34. BMW 1/2 Series - 22,6%; 36. Mazda 2 - 22,8%; 37. Ford C-Max - 22,9%; 39. Skoda Superb - 23,1%; 40. Toyota Yaris - 23,2%

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. BMW 3 Series - 23,3%; 43. Mazda 6 - 23,9%; 43. Opel Astra - 23,9%; 47. Skoda Fabia - 24,5%; 48. VW Polo - 24,8%; 49. Suzuki Jimny - 24,9%; 50. Honda Civic - 25,2%; 51. VW Caddy - 25,4%; 53. Seat Leon - 25,5%; 53. Skoda Octavia - 25,5%; 55. Opel Insignia - 25,6%; 57. Mercedes C-Class - 25,7%; 58. VW Tiguan - 26,2%; 59. Opel Corsa - 26,3%

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 62. Mercedes E-Class - 26,5%; 63. Ford Fiesta - 26,6%; 63. VW Sharan - 26,6%; 66. Seat Ibiza - 27,4%; 67. Peugeot 308 - 27,6%; 68. Ford Kuga - 27,7%; 69. Hyundai ix35 - 27,8%; 70. Hyundai ix20 - 28,0%; 71. BMW 5/6 Series - 28,2%; 71. Kia Sportage - 28,2%; 73. VW Passat - 28,3%; 74. Ford S-Max - 28,6%; 75. Ford Focus - 28,8%; 77. Hyundai i30 - 28,9%; 78. Kia Ceed 29,1%

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 79. Hyundai i20 - 29,5%, 80. Ford Ka - 29,9%, 80. Nissan Micra - 29,9%, 82. Citroеn Berlingo - 30,0%, 83. Dacia Duster - 30,6%, 84. Ford Mondeo - 30,7%, 85. Citroеn C3 - 31,3%, 86. Fiat 500 - 31,3%            Потискащо последно място за Renault Clio в ранглистата. Третото поколение на модела е в червената и оранжевата зона по всички параметри, освен по разход на масло   

На дъното, където по правило се събират най-евтините модели на пазара, има и няколко неприятни изключения от по-високи ценови сегменти, като Ford Mondeo, Ford Galaxy и Nissan Qashqai. Най-предно класираният корейски автомобил е Hyundai i10 - 61-о място, докато Чехия може да се похвали с 26-а позиция за Skoda Yeti.          Най-чупливите 10-годишни автомобили според TUV 2023: 88. Peugeot 207 - 31,6% (101,000 км) 89. Nissan Qashqai - 32,5% (130,000 км) 90. Renault Megane - 32,9% (131,000 км) 91. Fiat Punto - 33,5% (108,000 км) 92. Fiat Panda - 33,8% (95,000 км) 92. Nissan Juke - 33,8% (108,000 км) 94. Dacia Sandero - 35,0% (106,000 км) 95. Dacia Logan - 35,6% (132,000 км) 96. Renault Twingo - 35,9% (95,000 км) 97. Renault Clio - 36,4% (105,000 км)

 

 

 

fallback
  • #45
    Иван ( преди 1 година )
    Който и да я е правил тази класация е пълен . Най здравите автомобили в света са Lexus GS серията , Toyota Prius , Toyota Yaris , Toyota Avensis , Mercedes E class , Honda Jazz Няма никакви BMW та и Audi , които да водят класацията дори във топ 20 . Забрави ! Френският HDI мотор които също го слагат на Мазда , Волво и т.н също е добър но не и окачването Ако търсиш безпроблемен автомобил в който се качваш и си сигурен , взимаш японеца за да нямаш главоболия. БМВ , Ауди пълни глупости
  • #44
    Хаахахах ( преди 1 година )
    Тази класация бай Шулц ли я е правил? Германски каруци в челните места за здравина!Ам чииииииииии добреееееееее е вввввввеееееее!
  • #43
    Александър ( преди 2 години )
    Хахахахахахахахахахха най-здравата е Порше...
  • #42
    Александър ( преди 2 години )
    Хахахахахахахахахахха най-здравата е Порше...
  • #41
    Еди ( преди 2 години )
    Че то остава ли нещо за каране?
  • #40
    бъчваря ( преди 2 години )
    Класацията на Декра е по-добра. Там се отчитат автомобилите по пробег и модел.При Тюв всичко е в един кюп и не можеш често да разбереш за коя генерация иде реч. Отделно, че ДЕКРА пишат най-честите повреди под всеки модел.
  • #39
    Саrcoyboy ( преди 2 години )
    Смешници,всеки знае аудитата след 2012 колко са здрави тия Tsi Fsi след 150 k моторите са за у кофата .
  • #38
    Почти ( преди 2 години )
    Номер 94 и 95 с бензин осем клапана 1.4 и 1.6 са мега здрави. Без проблем изминават 800000 километра.
  • #37
    Незнайко ( преди 2 години )
    То по принцип в автомобилите няма круши, а лампи или диоди ама давайте с крушите :)
  • #36
    До долния ( преди 2 години )
    Че кой нормален гледа немски класации
fallback
Последни