fallback

Кои са най-здравите и най-трошливите 10-годишни коли?

Небивало пропадане на Toyota и успехи за по-малки японски компании в класацията на TUV за 2023

Покупката на автомобил втора ръка често е по-разумното решение - особено при главозамайващата инфлация в цените на новите коли през последните две години. Но то може да бъде и доста рисково. Кой употребяван автомобил ще ви служи вярно и кой ще ви докара до фалит от ремонти? Повечето класации, които се мъчат да дадат отговори, са просто начин да се прави трафик в интернет. Сред малкото изключения е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, която разчита не на съмнителни анкети сред клиенти, а на резултатите от техническите прегледи на милиони автомобили.          Снимка: TUV SUD           Все пак, преди да видите кои са най-здравите и най-чупливите 10-годишни автомобили, две предупреждения. Първо, определяйки процента дефекти, TUV не прави разлика между "евтини" и "скъпи" повреди - тоест между изгоряла крушка и колапс на окачването. И второ, това са коли, карани и поддържани в Германия. Докато онова, което пристига в Дупница и Горубляне, най-често е или тежка застрахователна щета, закърпена у нас, или изцеден от каране служебен автомобил. Класацията все пак е полезен ориентир, но при покупка винаги разчитайте на внимателна техническа инспекция, преди да вземете решение.            Най-здравите 10-годишни коли според TUV 2023 (ГАЛЕРИЯ):

             Както виждате, в Топ 20 попадат 13 автомобила на германски марки, плюс още два, които де факто са разработени от германци. Бихме заподозрели хората в TUV в пристъп на патриотична гордост, но истината е, че само допреди няколко години в класацията доминираха японците, начело с колите на Toyota. Сегашното пълно отсъствие на компанията от Топ 20 може би се обяснява с понижени стандарти за качество покрай стремежа й да стане най-големият производител в света в началото на миналото десетилетие, както и да поддържа рекордно висок марж на печалба. Сега най-челното класиране за Toyota e 30-о място (Auris).

След най-здравите автомобили все пак попадат четири "японки", но те са дело на по-малки компании. Mitsubishi ASX например е най-челно класираният автомобил извън премиум производителите. В двайсетицата попада и един шведски модел за цвят. За сметка на това класацията изглежда катастрофално за френската автомобилна индустрия - най-челно класираната френска кола е едва на 59-о място, и при това става дума за миниатюрния Citroen C1, произвеждан съвместно с Toyota. Цели шест френски модела попадат в червената зона, а Renault Twingo и Renault Clio държат убедително двете последни места, изпреварени дори от собствената си бюджетна марка Dacia.         В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A1 - 20,1%; 22. Mercedes GLK - 20,2%; 22. Volvo XC60 - 20,2%; 24. Audi A4/A5 - 20,3%; 25. BMW X5/X6 - 20,4%; 26. Skoda Yeti - 20,8%; 27. VW Golf - 20,9%; 29. Suzuki Grand Vitara - 21,0%; 30. Toyota Auris - 21,2%; 31. BMW X3/X4 - 21,9%; 32. Mercedes A-Class - 22,2%; 33. VW Up - 22,5%; 34. BMW 1/2 Series - 22,6%; 36. Mazda 2 - 22,8%; 37. Ford C-Max - 22,9%; 39. Skoda Superb - 23,1%; 40. Toyota Yaris - 23,2%

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. BMW 3 Series - 23,3%; 43. Mazda 6 - 23,9%; 43. Opel Astra - 23,9%; 47. Skoda Fabia - 24,5%; 48. VW Polo - 24,8%; 49. Suzuki Jimny - 24,9%; 50. Honda Civic - 25,2%; 51. VW Caddy - 25,4%; 53. Seat Leon - 25,5%; 53. Skoda Octavia - 25,5%; 55. Opel Insignia - 25,6%; 57. Mercedes C-Class - 25,7%; 58. VW Tiguan - 26,2%; 59. Opel Corsa - 26,3%

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 62. Mercedes E-Class - 26,5%; 63. Ford Fiesta - 26,6%; 63. VW Sharan - 26,6%; 66. Seat Ibiza - 27,4%; 67. Peugeot 308 - 27,6%; 68. Ford Kuga - 27,7%; 69. Hyundai ix35 - 27,8%; 70. Hyundai ix20 - 28,0%; 71. BMW 5/6 Series - 28,2%; 71. Kia Sportage - 28,2%; 73. VW Passat - 28,3%; 74. Ford S-Max - 28,6%; 75. Ford Focus - 28,8%; 77. Hyundai i30 - 28,9%; 78. Kia Ceed 29,1%

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 79. Hyundai i20 - 29,5%, 80. Ford Ka - 29,9%, 80. Nissan Micra - 29,9%, 82. Citroеn Berlingo - 30,0%, 83. Dacia Duster - 30,6%, 84. Ford Mondeo - 30,7%, 85. Citroеn C3 - 31,3%, 86. Fiat 500 - 31,3%            Потискащо последно място за Renault Clio в ранглистата. Третото поколение на модела е в червената и оранжевата зона по всички параметри, освен по разход на масло   

На дъното, където по правило се събират най-евтините модели на пазара, има и няколко неприятни изключения от по-високи ценови сегменти, като Ford Mondeo, Ford Galaxy и Nissan Qashqai. Най-предно класираният корейски автомобил е Hyundai i10 - 61-о място, докато Чехия може да се похвали с 26-а позиция за Skoda Yeti.          Най-чупливите 10-годишни автомобили според TUV 2023: 88. Peugeot 207 - 31,6% (101,000 км) 89. Nissan Qashqai - 32,5% (130,000 км) 90. Renault Megane - 32,9% (131,000 км) 91. Fiat Punto - 33,5% (108,000 км) 92. Fiat Panda - 33,8% (95,000 км) 92. Nissan Juke - 33,8% (108,000 км) 94. Dacia Sandero - 35,0% (106,000 км) 95. Dacia Logan - 35,6% (132,000 км) 96. Renault Twingo - 35,9% (95,000 км) 97. Renault Clio - 36,4% (105,000 км)

 

 

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Искрено се забавлявам с тези специалисти!
  • #14
    До 12 ( преди 2 години )
    Синко, не си сам! Всеки друг mungo Jerry фен с 25-годишна вмирисана Койота или Рено се чувства по същия начин! Направете обединен фронт за забрана на четенето и на новите и скъпи коли! :D
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    TUV тетването има 2 части - задължителна и разширена опционална. Като гледам километрите това са данни на от разширената - собствениците я вадят като сертификат за качество, за да вдигнат цената на продажба или за лично спокойствие. Защото иначе къде са служебните коли които на 3 години са на 100к км? В мобиле де има доста обяви за коли под 10 години но на 300-400к км.
  • #12
    Син ( преди 2 години )
    Само да напомня на тези капацитети, дето са писали статията, и едва ли са карали нещо друго, освен ладата,5-ца на баща си:Пичове,и други освен германците произвеждат автомобили! Само напомням,вие сте специалистите....Макар,че като ви чета класациите, да ви любя в специалистите....
  • #11
    Brudleyp ( преди 2 години )
    А бе нещо за 20-годишните на по 500 000 км няма ли да напишете бе?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Що само немски коли са напред?
  • #9
    Алекс ( преди 2 години )
    Автомобил втора употреба е лотария.Я ти върже,я не.Истината е в новия автомобил,но като не можем да си го позволим,ще ремонтираме таралясници.
  • #8
    Ахаха ( преди 2 години )
    Само немски таралясници за психично болни хора постоянни абонати на сервизите!
  • #7
    Верно ( преди 2 години )
    Искам да знам кой неграмотни написа тази глупост
  • #6
    Муахаха ( преди 2 години )
    Това е класация на немърливите собственици! Нищо реално няма тук като данни! Повечето хора първо минават сервиз преди да отидат на TUV, за да не си губят времето да те върнат!Още повече, че повечето оторизирани сервизи в Германия на различните марки са сертифицирани и за технически прегледи!Т.е. това е класация на колите,чийто собственици са решили да "пестят" от периодично обслужване на колата и чакат прегледа на две години да хване проблемите!
fallback
Последни