IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво да направите, ако педалът на газта внезапно залепне за пода?

Този проблем се среща често при по-старите автомобили

Рязко увеличение на оборотите или ускоряване със свободен педал на газта? Спирачката е натисната докрай, но това не дава желания ефект и стрелката на оборотомера продължава да върви нагоре? Честито – педалът на газта ви е заседнал, което е типична повреда за по-стари автомобили. Какво обаче трябва да се направи в момента?


блокирал педал


Във времената, когато на никого не му беше хрумвало да направи електронен педал и се използваше на връзка на дросела с кабел, такова нещастие се случваше доста често. И причината за това е, че по време на работа устройството не само губеше смазка, но понякога се разпадаше. И единственото решение е смяна на педала, което става лесно, бързо и е сравнително евтино.

При по-новите коли обаче се залага на електроника, която прави нещата по-сложни. Съответно, е нужно да се търси различно решение. Преди това обаче трябва да се провери позицията на стелката. Статистиката показва, че в три от четири случая именно тя е причина за неволното задействане на педала на газта. Неслучайно новите „килими“ са снабдени със специални крепежни елементи, които не им позволяват да се търкаля надолу и да блокират работата на педалния възел.

Друг много по-важен въпрос е какво да правите, ако педалът е блокирал? Всъщност по време на паркиране този проблем не се проявява, а това става само при движение. Представете си следната ситуация – бавно движение в задръстване заради светофар отпред и в този момент колата ускорява, като натиснатият педал на спирачката не дава ефект. Оборотите се вдигат, двигателят бучи, автомобилът се устремява напред и сблъсъкът с предното превозно средство изглежда неизбежен.


блокирал педал


Единственото правилно решение е да поставите скоростната кутия на неутрална предавка. Независимо дали е автоматична или механична, скоростта на двигателя ще бъде надеждно отклонена от колелата, а спирачката, притисната до пода, ще довърши работата, като затвори накладките на спирачния диск.

За съжаление, употребяваните автомобили са склонни да се развалят, затова при липса на възможност за придобиване на по-добра кола е нужно да инвестиране повече в старата. При това става дума не само за ремонти и диагностика, но и за следене на поведението на превозното средство. То може да ви подскаже евентуалната поява на бъдещи проблеми.


0 от 500
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Хах ( преди 1 година )
    Спирачките са проектирани да спрат колата и да загасят двигателя! Натискате спирачката силно!
  • #9
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Петър Педалов ( преди 1 година )
    "скоростта на двигателя" ,"спирачката до пода" ,"заключени накладки"???Спрете графоманите!!!
  • #8
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Кур40 ( преди 1 година )
    Целта е Копи и пеист от чужд саит и в гугал транслеит. Интересно заглавие да привлече очото и колкото повече гледано е ,толкос повече ? :)
  • #7
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Нямах нерви да изчета докрай материала с тоя гугъл превод. В тая редакция, очевидно, никой не чете. Намира чужда статия, копи, пейст, транслейт и готово! Три клика и прибираш кинти за една статия....
  • #6
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Стоян ( преди 1 година )
    Случвало ми се е. Първо, не е вярно, че спирачката не дава резултат. Дава, и още как. Способна е да спре автомобила и да загаси двигателя. Но, но това не е за препоръчване, защото трансмусията изпитва голямо претоварване. Аз постъпих по следния начин: натиснах съединителя и загасих двигателя от ключа, слвд което внимателно отбих в дясно. Успех.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Случвало ми се подобно, на стара кола с жило, но обратното.Жилото се откачи от педaла на газта. Направено някакво с пластмаса за по-евтино като Г-образна кука и с времето от износване и се извади. Добре, че това ми се случи в града на тръгване от светофар, а не при изпреварване с насрещно. Бавно отпускам съединителя, компютъра на инжекциона държи обороти на празен ход и така си потеглих прилично на 1-ва предавка и след кръстовището спрях да го закача. И изолирбанд намотах да не се вади повече :)
  • #4
    35 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв полезен съвет. Сигурен съм че на никой не му е хрумвала идеята в такава ситуация да натисне съединителя и да освободи от скорост. Гласувам за Нобелова награда за автора.
  • #3
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бах тая кола съединител няма ли?
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Пфффф ( преди 1 година )
    Как какво да направим?!?!?!Залепне ли *** на газта за пода, изтягаш се удобно на шофьорската седалката и се наслаждаваш на шофирането!
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Майстор ( преди 1 година )
    Ко, ко? Кабел? Килим? Има стари коли с газ на жило (cable значи това). Ако жилото на газта се скъса, значи отдавна виждаш асфалта през пода и колата нема живи конструктори. Има стелки, дето могат да запинят, няма килими, освен в Стамбул и Дубай. След 2000-та повечето са с електронна газ (демек няма жило). А днес всички. Познава се ако имаш круиз контрол. Гледайте колата да има механична връзка със спирачките (хидравлика) и с рейката барем. Да не ставате Need For Speed 2 Special Edition