fallback

Новата Kia Niro: Пълна промяна (тест драйв)

Първото поколение бе практично, но безлично. Второто е най-авангардната кола в сегмента си

Ако приемем, че е редно децата да приличат на родителите си, второто поколение на Kia Niro намеква за скандална изневяра. Първата генерация бе практичен, но доста скучен на вид кросоувър. Второто има най-смелия дизайн в този сегмент.                       От свръхагресивната предница до задните светлини с форма на бумеранг, новото Niro се разпознава от километър и няма никакъв шанс да го сбъркате с приличащите на клонинги конкуренти. Дали това обаче е положително? Нашата импровизирана анкета сред колеги ни върна отговори в целия диапазон между "страхотно" и "нечовешки грозно". Но ако съдим по факта, че ползващата същия дизайнерски език нова Kia Sportage е пазарна сензация в Европа, оценката на клиентите е точно каквато корейците са се надявали.                         Новото Niro е и на различна платформа - дебютиралата през 2020 година К3, на която са също Hyundai i30 и Еlantra. Означава ли това, че и пътното поведение се е променило изцяло?

Нито един кросоувър на Kia до момента не беше имал претенции да бъде спортна кола. Niro също няма такива претенции, но все пак има един доста по-директен, много по-прецизен от досегашния волан, който дава спокойствие в завоите и даже едно усещане за динамика, което иначе не се връзва много с двигателя на този автомобил.                      Като казахме "двигател", нека уточним, че и новото Niro, както и предишното, идва с три съвсем различни типа задвижване.     

Kia Niro Hybrid

141 к. с. комбинирана мощност

265 Нм максимален въртящ момент

162 км/ч максимална скорост

10.8 секунди 0-100 км/ч

Има чисто електрическа версия, с 65-киловатчасова батерия и 460 км обхват с едно зареждане. Тя вече може да захранва и външни електроуреди, и то с цели три киловата.

Освен това има плъг-ин хибрид, където батерията е 11 киловата, а комбинираната мощност е 183 коня.

И  накрая идва това, което виждате - базовото Niro, което е самозареждащ се хибрид с малка батерия, 1.6-литров бензинов мотор, 6-степенен автоматик с двоен съединител и комбинирана мощност 141 коня.                         Хибридната система  е чудесна в града, където електрическата тяга при потеглянията ви прави доста динамични. Но на магистралата е по-скоро мъчителна. Освен ако не се успокоите и не карате с постоянна скорост, при което тази кола става тиха, спокойна, отпускаща и доста икономична. Каране с максимално позволената скорост от София до Велинград и обратно ни даде среден разход от 5.3 литра на сто.                          Другото, което не бива да очаквате от новото Niro, е подвизи извън асфалта. Тук няма опция за двойно предаване, а просветът е скромните 160 милиметра за хибридните версии и едва 150 за електрическата. Това не значи, че при нужда не може да ви качи в планината за един хубав панорамен поглед към София. Но няма съмнение, че това е автомобил, създаден за градски жители. И то за напредничави градски жители, защото Niro е сред най-развитите кросоувъри откъм технологии.                          Има много неща в този интериор, които са ни симпатични отчетливо, като изчистения дизайн, двата големи екрана с много хубава графика, и множеството малки хитрости, които никой друг автомобил в света няма да ви предложи в точно тоя вид.                    Например това, че пейзажчето, което служи като фон на централния дисплей, се променя според това какво е времето навън, и дали сте в града, или извън него. Или дигиталните бутони на централната конзола, чиито функции променяте с едно докосване. Самите дисплеи с диагонал по 10 инча са с чудесна графика и са четливи дори при ярко слънце.                     Материалите изглеждат и се усещат качествени, макар голяма част от тях са да рециклирани за намаляване на вредните емисии при производството. Багажникът побира 425 литра. Предните седалки са много удобни и с достатъчно възможности за регулиране. Задните осигуряват простор и за хора над 190 см. Свързването с Android Auto и Apple CarPlay е съвсем безгрижно. Накратко, в салона на новото Niro почти всичко изглежда чудесно.                          Но има и някои леки недомислици. Като голямото парче черен пианолак до превключвателя за скоростите, което в хубав летен ден се превръща в огледало и закачливо праща слънчеви зайчета към очите ви.

Това е доста дребен недостатък на фона на многото достойнства на тази кола. Но тя има и един по-голям: цената. Навремето първото Niro предлагаше практичен семеен автомобил за малко над 40,000 лева. Но електрификацията, задължителните нови електронни системи и неудържимата инфлация докараха нещата дотам, че сега хибридната версия започва от около 59,000 лева в базовото ниво и стига до 80,000 лева във върховото. Плъг-ин хибридът започва над 75,000 лева, а електрическата версия тръгва от 95,000 и стига до 115,000 лева в най-високото ниво.                       Утешителното е, че Kia по стара традиция предлага много оборудване дори в базовото ниво. В него ще получите 16-цолови алуминиеви джанти, специални соларни стъкла с допълнителна ултравиолетова защита, рейки на покрива, кожен волан и лост, подлакътник и за задните седалки, двузонов климатроник, система срещу замъгляване на стъклото, круиз контрол, подгряване на волана и предните седалки, USB зарядни отпред и отзад, заден парктроник и камера за обратно виждане. Има даже временна резервна гума - все по-голяма рядкост в наши дни, когато повечето компании ви дават само пакетче с лепило.                         Средното ниво на оборудване добавя по-големи джанти, LED светлини, повече декорации от пиано лак отвън, големия 10-инчов екран, автоматичен круиз контрол, а също и преден парктроник.                        Най-високото ниво има стъклен покрив, ламинирани стъкла, кожен салон, електрическо регулиране на седалките с памет, подгряване и на задните места, вентилация за предните, аудиосистема Harman Kardon с 9 колони и, не на последно място, отличен head-up дисплей.                   Ето го и заключението: новата Kia Niro е авангардна на вид, вместо безлична. И е с цената на премиум модел, вместо да е между най-достъпните. Сами преценете дали едното компенсира за другото. Онова, в което няма съмнение, е, че второто поколение е по-добро от първото. Точно както диктуват законите на еволюцията.          Още снимки от теста на Kia Niro вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

fallback
  • #4
    Мхммм ( преди 2 години )
    До 1: За 60 хил. получаваш посредствена (базова, дървена и слаба) яма за пари, която според изчисленията в канала Carlife by Dany, ще ти ги дръпне тези 50 бона горница до към 6-тата година. Кола на ток над 70 кВтч се кара като всяка друга. Термопомпата харчи колкото фаровете ти на бензиновата. Разликата е само 20 мин. еднократно спиране, ако прекосяваш страната. Разликата е смрад, пушеци, тресене, горива, фалшиви части и сервизи, изгубено време и нерви, плащане на синя и зелена зона. Акъл трябва
  • #3
    Божеее! ( преди 2 години )
    Трябва да не си добре с главата за да изсипеш толкова пари за тази пръчка или по-скоро тояга!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Скъпи са електриките така е и няма да им паднат цените много.
  • #1
    Муахаха ( преди 2 години )
    "Ел. автомобили, се изравниха по цени с колите с ДВГ" - електричка за 115 000лв ти предлага същите екстри, като бензинка за 60 000лв!!! И ми остават 55 000лв да компенсирам "безплатното" каране на ток, без да смятам къде е следващия контакт и да се потя, ама ще стигнали, ама я да спра климатика, ама я да карам с 90км/ч на магистралата! Даже при цена на бензина като в европа - 4лв/л и разход от 8/100 бензин, 55 000лв са гориво за 180 000км!15 години каране за средностатистическия българин!
fallback
Последни