fallback

В Топ 10 на електромобилите има само един от Европа

От натиска за замяна на двигателя с вътрешно горене печели главно Китай, показва статистиката

Натискът за електрификация на транспорта засега има двама основни печеливши: Tesla и китайската автомобилна индустрия, показва статистиката на ЕV Volumes за първото полугодие на 2022 година. Данните, които включват чисти електромобили и плъг-ин хибриди, показват 62% ръст спрямо същия период на миналата година в глобален мащаб.     

       Най-големите доставчици на електрифицирани автомобили (BEV и PHEV) за първата половина на 2022. Данни на EV Volumes            Общо 4.3 милиона зареждащи се от мрежата автомобила са продадени за шестте месеца. Но докато в предишните две години основен двигател на ръста бе Европа (покрай големите държавни субсидии на основните пазари), сега увеличението на Стария континент е едва 9 на сто - несравнимо по-ниско, отколкото в Китай и Северна Америка. Tesla си остава най-големият доставчик на чисти електромобили в света, с 46% ръст спрямо 2021. Но ако сметнем и плъг-ин хибридите, глобален лидер всъщност е китайската BYD. Китайските производители са шампиони и по растеж на годишна база: +320% за BYD, +220% за Chery, +334% за Geely, +254% за Dongfeng и така нататък. Още по-показателно е класирането при отделните модели, където в Топ 10 има само един представител от Европа, срещу цели 7 от Китай.              10-те най-продавани електрически коли в света (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #14
    до 10 ( преди 2 години )
    Не, на български( не е псувня)френски не знам. До 12. Не си противореча, просто не можеш да вникнеш в моята мисъл...та Тесладжиите не са били от лоялните клиенти на конвенционалните марки, ами са от тези отворени към нови неща потребители. И съгласен съм, че продават електромобилите си, но защото стават нещата постепенно и бройките не са много, все пак изпитват и затруднения с производството. Аз казах, че ако беше рязко(както каза оня долу- да продават милиони), нещата нямаше да са такива!
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Тапет е псувня на френски. Quelle tapette ! What a fag! Ако някой от вас знае малко английски.
  • #12
    До 8 ( преди 2 години )
    Сам си противоречиш. Как мислиш на тесла ли е било по-лесно да откраднат лоялните клиенти на стогодишните или стогодишните ако бяха предложили подобен електромобил, клиентите нямаше да си го купят от тях, а не от Тесла. Както виждаш стогодишните нямат никакъв проблем с продажбата на електромобили и всичко което могат да произведат се продава на мига и дори има записвания за месеци и години напред. И това въпреки значително по-високите цени на електромобилите, които можеше да са изравнени вече.
  • #11
    Е ( преди 2 години )
    Хахаха. Какво е тапет на френски?
  • #10
    до 8 ( преди 2 години )
    Тапет, на френски ли ни псуваш?
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Айде умниците пак почнаха.... Старите произодители що не.... Колко от вас тук имат китайски автомобил, а китайска електричка, а китайско колело, а китайски зимни гуми, а китайски обувки, а? Мълчание, знаех си.
  • #8
    До 6 ( преди 2 години )
    Абе фанатик такъв, старите автомобилни компании имат милиони лоялни клиенти на двг години наред. Тесла има само ЕV. Какво си мислиш, че ако изведнъж започнат да произвеждат от милиони ЕV и спрат на секундата двг-та, ще цъфнат и всичко ще де изкупи на секундта ли. Ако нямаше години на субсидии и страшен полически натиск, EV-тата щяха в пъти по-малко. Аз нарочно тази година си взех, чисто нов двг автомобил, защото след време насилствено, няма да имам такава възможност. Тапет
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е , че ако не беше дребното плешиBo диктаторче от Блатная , развития свят нямаше да тръгне толкова масово към електрификация ! А сега процеса е необратим !
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    И освен, че тесла няма дългове, вече печели повече от toyota. Дали абсолютно всички автомобилни компании без изключение не са имали повече възможности за инвестиции в електромобили? Дали с наличните производствени мощности не можеше вече да произвеждат милиони електромобили годишно, ако бяха почнали поне на равно с Тесла? Дали Тесла въобще щеше да съществува в момента, за да не им е трън в з******?
  • #5
    До 2 ( преди 2 години )
    А дали са инвестирали достатъчно? Дали са инвестирали навреме? Дали нямат достатъчно дългове, които са направени именно за развитие на ДВГ - само volkswagen и toyota имат по над 200 милиарда дългове. Колко от тях са направени за електромобили? Volkswagen под 5% а toyota под 1% от инвестициите. Е какви резултати очакваш? А тесла през 2017 година заради закъснението в производството на модел 3 беше на един месец от фалит. Дотогава нямаха и долар печалба. Откъде инвестираха? Но сега нямат дългове!
fallback
Последни