fallback

В Топ 10 на електромобилите има само един от Европа

От натиска за замяна на двигателя с вътрешно горене печели главно Китай, показва статистиката

Натискът за електрификация на транспорта засега има двама основни печеливши: Tesla и китайската автомобилна индустрия, показва статистиката на ЕV Volumes за първото полугодие на 2022 година. Данните, които включват чисти електромобили и плъг-ин хибриди, показват 62% ръст спрямо същия период на миналата година в глобален мащаб.     

       Най-големите доставчици на електрифицирани автомобили (BEV и PHEV) за първата половина на 2022. Данни на EV Volumes            Общо 4.3 милиона зареждащи се от мрежата автомобила са продадени за шестте месеца. Но докато в предишните две години основен двигател на ръста бе Европа (покрай големите държавни субсидии на основните пазари), сега увеличението на Стария континент е едва 9 на сто - несравнимо по-ниско, отколкото в Китай и Северна Америка. Tesla си остава най-големият доставчик на чисти електромобили в света, с 46% ръст спрямо 2021. Но ако сметнем и плъг-ин хибридите, глобален лидер всъщност е китайската BYD. Китайските производители са шампиони и по растеж на годишна база: +320% за BYD, +220% за Chery, +334% за Geely, +254% за Dongfeng и така нататък. Още по-показателно е класирането при отделните модели, където в Топ 10 има само един представител от Европа, срещу цели 7 от Китай.              10-те най-продавани електрически коли в света (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    "Тоест цената на акциите практически няма особено значение за дейността на компанията. Да му мислят спекулантите на борсата. " - Ако акциите ти паднат и се установи, че си неглижирал управлението на компанията или с действията си директно си застрашил цената им, може да ти спретнат един много стабилен иск в съда. Важни са инвеститорите, а не прищявките на ръководството.
  • #23
    Горният ( преди 1 година )
    До 21 (долнияТ) - Фотовлтаик на покрива ще е много хубво, докато не ти набичат такса и за него, както вече почнаха да правят в Дания.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    В Китай купува много електрически коли, ама не щото им се кефят. Ако не знаете, в Пекин, Шанхай и другите големи градове не е достатъчно да имаш пари да си купиш кола, а има томболи за номера и е доста сложно да се вземе номер. А електрическите ги регистрират засега без да се чака. Но на гъзарите там логиката е, че ако караш електрическа кола те мислят за беден и смотан, щото не може да си купиш номер или нямаш връзки.
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    А защо смяташ, че фотоволтаик на покрива, батерия и електромобил в гаража не е прогрес а регрес в сравнение с въглищна централа, автомобил с ДВГ и бензиностанция, добив на нефт и преработката му да стигне до бензиностанцията?
  • #20
    Пропов ( преди 2 години )
    Пазар, доминиран от китайци е шменти капели пазар. Пък като стане дума за електрички пазарът е политическо шменти капели. Айде не ме занимавайте с глупости. И Тесла и китайските марки са изкуствено създадени държавни лостове за манипулация на вярващите в прогреса. Ама прогреса и той е една манипулация използваща лакомията на модерната класа.
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Истинският проблем обаче е че в топ 10 на производителите на батерии всички са от Азия. А Европа върви уверено към деиндустриализация.
  • #18
    До долния ( преди 2 години )
    ... А на Тесла не и трябва кеш, защото имат 21 милиарда кеш в банката и няма какво да го правят, а Тесла също няма никакви дългове. Тоест цената на акциите практически няма особено значение за дейността на компанията. Да му мислят спекулантите на борсата.
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    Ами продава, защото не иска да има големи дългове, а му трябват едни 44 милиарда джобни заради една прищявка. Ти имаш ли какво да продадеш, за да си купиш нещо за 44 милиарда? Хайде не го мисли тогава. А на Тесла не
  • #16
    Анонимен ( преди 2 години )
    Затова ли афрото панически си разпродава акциите на Тресла?
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Както виждаш продажбите на всеки който предложи електромобил се увеличават експоненциално, докато продажбите на другите видове задвижвания падат. И това става на фона на растящите цени на тока. Представи си, ако бяха почнали заедно с Тесла и бяха направили повече зарядни от нея още преди десетина години, да бяха направили още по-ефективни електромобили с по-голям пробег, защото имаха по-голям опит? Да бяха ги пуснали по-евтино, заради икономии от мащаба? Дали вече нямаше да продават милиони?
fallback
Последни