От натиска за замяна на двигателя с вътрешно горене печели главно Китай, показва статистиката
Натискът за електрификация на транспорта засега има двама основни печеливши: Tesla и китайската автомобилна индустрия, показва статистиката на ЕV Volumes за първото полугодие на 2022 година. Данните, които включват чисти електромобили и плъг-ин хибриди, показват 62% ръст спрямо същия период на миналата година в глобален мащаб.
Най-големите доставчици на електрифицирани автомобили (BEV и PHEV) за първата половина на 2022. Данни на EV Volumes
Общо 4.3 милиона зареждащи се от мрежата автомобила са продадени за шестте месеца. Но докато в предишните две години основен двигател на ръста бе Европа (покрай големите държавни субсидии на основните пазари), сега увеличението на Стария континент е едва 9 на сто - несравнимо по-ниско, отколкото в Китай и Северна Америка.
Tesla си остава най-големият доставчик на чисти електромобили в света, с 46% ръст спрямо 2021. Но ако сметнем и плъг-ин хибридите, глобален лидер всъщност е китайската BYD. Китайските производители са шампиони и по растеж на годишна база: +320% за BYD, +220% за Chery, +334% за Geely, +254% за Dongfeng и така нататък. Още по-показателно е класирането при отделните модели, където в Топ 10 има само един представител от Европа, срещу цели 7 от Китай.
10-те най-продавани електрически коли в света (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
От китайската MG до Volkswagen: кой на какво разчита в Европа
-
Електрическият SUV отнесе конкуренцията на континента през септември
-
Toyota и Dacia ще спорят до последно за най-популярния модел у нас