fallback

В Топ 10 на електромобилите има само един от Европа

От натиска за замяна на двигателя с вътрешно горене печели главно Китай, показва статистиката

Натискът за електрификация на транспорта засега има двама основни печеливши: Tesla и китайската автомобилна индустрия, показва статистиката на ЕV Volumes за първото полугодие на 2022 година. Данните, които включват чисти електромобили и плъг-ин хибриди, показват 62% ръст спрямо същия период на миналата година в глобален мащаб.     

       Най-големите доставчици на електрифицирани автомобили (BEV и PHEV) за първата половина на 2022. Данни на EV Volumes            Общо 4.3 милиона зареждащи се от мрежата автомобила са продадени за шестте месеца. Но докато в предишните две години основен двигател на ръста бе Европа (покрай големите държавни субсидии на основните пазари), сега увеличението на Стария континент е едва 9 на сто - несравнимо по-ниско, отколкото в Китай и Северна Америка. Tesla си остава най-големият доставчик на чисти електромобили в света, с 46% ръст спрямо 2021. Но ако сметнем и плъг-ин хибридите, глобален лидер всъщност е китайската BYD. Китайските производители са шампиони и по растеж на годишна база: +320% за BYD, +220% за Chery, +334% за Geely, +254% за Dongfeng и така нататък. Още по-показателно е класирането при отделните модели, където в Топ 10 има само един представител от Европа, срещу цели 7 от Китай.              10-те най-продавани електрически коли в света (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Страшни разбирачи сте, страшни. Как още не е дошъл някой да каже, че електричките изчезват утре?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Важното е класирането по групи и там европейците са долу-горе наравно с американците по бройки като отчетем че те имат Тесла но Европа има повече групи в класацията. Друго нещо прави голямо впечатление- че японците имат само един Нисан в комплект с Рено в класацията
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Кой ти каза че отлагат а не инвестират? Точно да се затягат и без това най-строгите стандарти в света е излишна глупост вместо да се позволи да ползват съществуващите им технологии за да имат повече пари да инвестират в електромобили. Аман от китайофили експерти
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак аз казах ли ви? Колкото повече се отлага преминаването към чисти електромобили в европа с отлагане на затягането на емисиите, толкова по-малък става шанса за оцеляването на европейските автомобилни компании, които водени от идеята за бързи краткосрочни печалби от ДВГ забавят инвестициите си в технологии за електромобили, верига за доставки на батерии и материали за тях и производствен капацитет. А това е много дълъг процес и не могат да се прескачат стъпки. Пряк път няма.
fallback
Последни