fallback

Защо е важно всеки шофьор да знае точката на кипене на маслото

Този процес причинява проблеми, тъй като води до образуването на котлен камък

Един обикновен шофьор няма представа до какви температури се загрява маслото в работещия двигател на колата му. Но е добре да знаете това, защото при определени условия смазката може да загуби своите защитни свойства, което ще доведе до основен ремонт на двигателя.

Средната температура на маслото в двигателя варира в диапазона 90-105 градуса. Отклонението от тази норма води до неприятни последици за захранващия блок. В същото време бавното загряване на смазката е по-малко опасни от бързото. Обикновено точката на вкипене на лубриканта е посочена на етикета на маслото. Трябва да знаете и каква е работната температура на маслото във вашия двигател за да не налеете грешното масло.

Когато се казва „маслото кипна“, се има предвид, че е започнало да бълбука. Това води до образуването на котлен камък. Той се смесва с отлаганията, които вече са в двигателя и запушва хлабините между частите, а също така остава в маслените канали. И самата смазка вече не е в състояние да изпълнява защитните си функции. Така се появяват драскотини в двигателя, които съвсем не са полезни за него.

Установено е, че опасната високотемпературна зона започва в областта на картера след 150 градуса, в зоната на буталния пръстен - след 230 градуса, а в главата на цилиндъра - при 310 градуса. Изглежда, че няма от какво да се страхувате, защото много производители посочват температурата на маслото - 230-240 градуса. Реалните цифри обаче могат да бъдат много по-ниски - 150-190!  Акогореща изпускателна тръба минава близо до картера, тогава лесно може да се получи прегряване на смазката. И ако са спестили и от качествено масло, тогава проблемите са почти неизбежни.

В задръстване такъв мотор бързо прегрява и маслото губи своите защитни свойства. Проблемът може да бъде разпознат по звуците на кипене, които трудно могат да бъдат объркани с нещо, или по черния ауспух. За да избегнете проблеми, съветваме ви да не пестите от масло и да промивате двигателя при всяка смяна на маслото. Така ще можете да избегнете прегряване и да удължите живота на мотора.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    хахаха
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    100 октана ако колата е турбо и спортна иначе е безмислено
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Че преписвате статии - това е ясно. Чудя се, обаче, кой ги превежда и има ли изобщо някой, който да ги редактира и проверява за фрапантни грешки. Технически, смислови, езикови.... Трагични сте направо.
  • #3
    не е за ганьовци ( преди 1 година )
    не трябва да се спестява от масла и гориво - качествно по спецификация + хубав бензин 100 октана, това е, За дизелите не говоря, скоро няма да ги карате на 4-5 лв литъра
  • #2
    Ха-ха ( преди 1 година )
    Копаем дъното-котлен камък...
  • #1
    младен ( преди 1 година )
    "Проблемът може да бъде разпознат по звуците на кипене" - Ко???
fallback
Последни