fallback

Защо е важно всеки шофьор да знае точката на кипене на маслото

Този процес причинява проблеми, тъй като води до образуването на котлен камък

Един обикновен шофьор няма представа до какви температури се загрява маслото в работещия двигател на колата му. Но е добре да знаете това, защото при определени условия смазката може да загуби своите защитни свойства, което ще доведе до основен ремонт на двигателя.

Средната температура на маслото в двигателя варира в диапазона 90-105 градуса. Отклонението от тази норма води до неприятни последици за захранващия блок. В същото време бавното загряване на смазката е по-малко опасни от бързото. Обикновено точката на вкипене на лубриканта е посочена на етикета на маслото. Трябва да знаете и каква е работната температура на маслото във вашия двигател за да не налеете грешното масло.

Когато се казва „маслото кипна“, се има предвид, че е започнало да бълбука. Това води до образуването на котлен камък. Той се смесва с отлаганията, които вече са в двигателя и запушва хлабините между частите, а също така остава в маслените канали. И самата смазка вече не е в състояние да изпълнява защитните си функции. Така се появяват драскотини в двигателя, които съвсем не са полезни за него.

Установено е, че опасната високотемпературна зона започва в областта на картера след 150 градуса, в зоната на буталния пръстен - след 230 градуса, а в главата на цилиндъра - при 310 градуса. Изглежда, че няма от какво да се страхувате, защото много производители посочват температурата на маслото - 230-240 градуса. Реалните цифри обаче могат да бъдат много по-ниски - 150-190!  Акогореща изпускателна тръба минава близо до картера, тогава лесно може да се получи прегряване на смазката. И ако са спестили и от качествено масло, тогава проблемите са почти неизбежни.

В задръстване такъв мотор бързо прегрява и маслото губи своите защитни свойства. Проблемът може да бъде разпознат по звуците на кипене, които трудно могат да бъдат объркани с нещо, или по черния ауспух. За да избегнете проблеми, съветваме ви да не пестите от масло и да промивате двигателя при всяка смяна на маслото. Така ще можете да избегнете прегряване и да удължите живота на мотора.

fallback
  • #16
    Горски ( преди 1 година )
    Котления камък е много вреден за мотора....
  • #15
    Анонимен ( преди 1 година )
    Октановото число означава по-малко детонации при високи обороти. На турбо бензина 95 ми е предостатъчен. Ако караш атмосферен двигател който вдига над 6000 оборота тогава има смисъл от 100 октана, иначе никакъв.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Някои модели имат сензор за температура на маслото и може да хвърляш по едно око, но щом не е стандартизирано значи не е от най важните неща, ако кипеше толкова лесно лятото магистралата за беломорието щеше да е с две колони - едната с прикипяло масло другата с антифриз
  • #13
    Лл ( преди 1 година )
    Още ли има *** които си мислят че като сложат 100 октана и голф двойката им става 500 коня хаха. Ама хайде прочетете малко де има достъп вече не е като едно време.
  • #12
    Ooo ( преди 1 година )
    Кой ги пише тези статии. Какви промивки, какви глупости. Утре ще започнат пикльовците да ходят по сервизите да искат да им промиват двигателите. Ама май мозъците са ви за промиване.
  • #11
    Ал ( преди 1 година )
    Майко мила какви квадратни глупости!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Можи и калгон за пирални ;)
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    А за котления камък в мотора..хи-хи-хи....лакалут актив ;)
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Да промиваме двигателя при всяка смяна на масло.....добрите масла имат функция да почистват мотора от нагарите ;)
  • #7
    Мемфис ( преди 1 година )
    Как няма един нормален в тази редакция? Само айдиоти! Какви са тези глупости, които сте преписали от тъпите ***!?!?!?!?!
fallback
Последни