IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Audi 80 се превърна във VW Scirocco?

Концепцията Asso di Piche е проектирана от Джорджето Джуджаро

Тясната връзка между Volkswagen, Audi и Italdesign датира от началото на 70-те години. Сред големите производители на автомобили Volkswagen и Auto Union, които притежават марката Audi през онези години, малката фирма за каросерии Karmann е явен аутсайдер. Въпреки, че тогава е заето с производството на Volkswagen Karmann Ghia и Beetle Cabriolet, ръководството на Karmann прогнозира неизбежния край и на двата модела. И както подобава на добър предприемач, бързо разработва стратегия, която му позволява да получава нови поръчки от Volkswagen.

 

Volkswagen Scirocco-3.jpg

 

Момчетата от Karmann започват да търсят контакт с дизайнера Джорджето Джуджаро (Italdesign), вярвайки, че той и само той ще може да нарисува атрактивно купе, базирано на най-новия модел - Audi 80 (B1) от 1972 г. Италианецът харесва предложената идея и започна да прави скици. При разработването на дизайна на новата машина майсторът е искал да разчита на опита и визията си. Той залепва логото с четири пръстена върху решетката, която при бегъл поглед може да има някои характеристики на Audi.

Линиите на италианското купе се оказват прави и ъгловати, в стила на Maserati Boomerang, който преди това е изобретил. Същевременно в сравнение с Audi 80, който има същото шаси и механика, включително 1,5-литров двигател с 85 к.с., задният надвес на Asso di Picche става по-къс, докато предният напротив, малко е по-дълъг. В резултат на това общата дължина надвишава 4 м. На фона на полученото стилно спортно купе донорският седан Audi 80 изглежда кръгъл, като бръмбар. Само двойни фарове и четири пръстена с логото напомнят за базовия автомобил.

 

Volkswagen Scirocco-1.jpg

 

Интериорът на концепцията е изцяло преработен. Фокусът е върху оригиналното арматурно табло под формата на хоризонтални цилиндри, разположени един над друг, в които са интегрирани апарати за управление и индикатори с полезна информация. Пред очите на водача е необичаен спортен волан с една солидна метална спица. Освен всичко друго, интериорът е „облечен“ в кафява кожа и при необходимост чантите може да се извадят от джобовете на вратите и да се използват за пазаруване.

Колата е кръстена Asso di Picche, което на италиански означава „Асо пика“. Какво означава това, никой не знае. По-късно Джуджаро създава Asso di Quadri (на базата на BMW 320i) и Asso di Fiori (на базата на Isuzu Gemini) съответно през 1976 и 1979 г., а през 1973-а Asso di Picche е официално представен на Международното автомобилно изложение във Франкфурт.

 

Volkswagen Scirocco-2.jpg

 

Ръководството на Audi харесва дизайна на Asso di Picche, но до желания договор за масово производство не се стига. Малките производствени обеми не се вписват в програмата за продажби на германския автомобилен производител. Освен това в началото на 70-те години гамата на Audi е по-фокусирана върху средната класа.

За щастие Джуджаро и Karmann успяват бързо да разсеят разочарованието, защото Asso di Picche е топло приет от ръководството на Volkswagen, което всъщност планира да пусне на пазара евтино спортно купе. В крайна сметка колата ще бъде пусната в производство в Оснабрюк, но под името Volkswagen Scirocco" - в чест на топъл вятър, идващ от пустинята.

 

Volkswagen Scirocco.jpg

 

Има дори и планове за създаване на друга концепция - Asso di Cuori („Асо на сърцата“), като по този начин е предложено логично да се завърши цялата тази епопея, но нещата не стигат по-далеч от мислите.

Остава да се добави, че Asso di Picche определено повлиява на дизайна на Lancia Delta, която е представена през 1979 г. Интересното е, че Lancia Delta е първият сериен автомобил, чиято броня е боядисана в същия цвят като купето.

 

 

0 от 500