Тясната връзка между Volkswagen, Audi и Italdesign датира от началото на 70-те години. Сред големите производители на автомобили Volkswagen и Auto Union, които притежават марката Audi през онези години, малката фирма за каросерии Karmann е явен аутсайдер. Въпреки, че тогава е заето с производството на Volkswagen Karmann Ghia и Beetle Cabriolet, ръководството на Karmann прогнозира неизбежния край и на двата модела. И както подобава на добър предприемач, бързо разработва стратегия, която му позволява да получава нови поръчки от Volkswagen.
Момчетата от Karmann започват да търсят контакт с дизайнера Джорджето Джуджаро (Italdesign), вярвайки, че той и само той ще може да нарисува атрактивно купе, базирано на най-новия модел - Audi 80 (B1) от 1972 г. Италианецът харесва предложената идея и започна да прави скици. При разработването на дизайна на новата машина майсторът е искал да разчита на опита и визията си. Той залепва логото с четири пръстена върху решетката, която при бегъл поглед може да има някои характеристики на Audi.
Линиите на италианското купе се оказват прави и ъгловати, в стила на Maserati Boomerang, който преди това е изобретил. Същевременно в сравнение с Audi 80, който има същото шаси и механика, включително 1,5-литров двигател с 85 к.с., задният надвес на Asso di Picche става по-къс, докато предният напротив, малко е по-дълъг. В резултат на това общата дължина надвишава 4 м. На фона на полученото стилно спортно купе донорският седан Audi 80 изглежда кръгъл, като бръмбар. Само двойни фарове и четири пръстена с логото напомнят за базовия автомобил.
Интериорът на концепцията е изцяло преработен. Фокусът е върху оригиналното арматурно табло под формата на хоризонтални цилиндри, разположени един над друг, в които са интегрирани апарати за управление и индикатори с полезна информация. Пред очите на водача е необичаен спортен волан с една солидна метална спица. Освен всичко друго, интериорът е „облечен“ в кафява кожа и при необходимост чантите може да се извадят от джобовете на вратите и да се използват за пазаруване.
Колата е кръстена Asso di Picche, което на италиански означава „Асо пика“. Какво означава това, никой не знае. По-късно Джуджаро създава Asso di Quadri (на базата на BMW 320i) и Asso di Fiori (на базата на Isuzu Gemini) съответно през 1976 и 1979 г., а през 1973-а Asso di Picche е официално представен на Международното автомобилно изложение във Франкфурт.
Ръководството на Audi харесва дизайна на Asso di Picche, но до желания договор за масово производство не се стига. Малките производствени обеми не се вписват в програмата за продажби на германския автомобилен производител. Освен това в началото на 70-те години гамата на Audi е по-фокусирана върху средната класа.
За щастие Джуджаро и Karmann успяват бързо да разсеят разочарованието, защото Asso di Picche е топло приет от ръководството на Volkswagen, което всъщност планира да пусне на пазара евтино спортно купе. В крайна сметка колата ще бъде пусната в производство в Оснабрюк, но под името Volkswagen Scirocco" - в чест на топъл вятър, идващ от пустинята.
Има дори и планове за създаване на друга концепция - Asso di Cuori („Асо на сърцата“), като по този начин е предложено логично да се завърши цялата тази епопея, но нещата не стигат по-далеч от мислите.
Остава да се добави, че Asso di Picche определено повлиява на дизайна на Lancia Delta, която е представена през 1979 г. Интересното е, че Lancia Delta е първият сериен автомобил, чиято броня е боядисана в същия цвят като купето.